اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

وجود مشکلات دهان و دندان در مادر باردار، باعث تولد زودرس نوزاد می‌شود

عضو فرهنگستان علوم پزشکی گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده اگر مادر باردار دچار مشکلات لثه، دهان و دندان باشد، این موضوع منجر به تولد زودرس نوزاد می‌شود.

وجود مشکلات دهان و دندان در مادر باردار، باعث تولد زودرس نوزاد می‌شود

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، حسین حصاری، دکترای تخصصی سلامت دهان و دندان و عضو فرهنگستان علوم پزشکی با اشاره به اهمیت پیشگیری از پوسیدگی دندان در سنین کودکی، بیان داشت: مراقبت یعنی از قبل از تولد این موضوع برای یک نوزاد تعریف می‌شود و بعد از آن این نوزاد توسط مادر و سیستم بهداشتی مراقبت می‌شود، در نتیجه مجموعه دندان‌ها همینطور است و مراقبت می‌خواهد. این موضوع باید از قبل از تولد شروع شود و مادر محیط دهان و دندان سالمی داشته باشد و در غیر این صورت فرزند او آسیب می‌بیند.

وی ادامه داد: این آسیب‌ها ممکن است قبل از تولد به صورت تولد زودرس خود را نشان دهد. اگر مادر دچار مشکلات لثه و دهان و دندان زیاد باشد، نشان داده شده که منجر به تولد زودرس نوزاد می‌شود. بعد از تولد نیز اگر مراقبت لازم از دندان و دهان نوزاد صورت نگیرد، منجر به مشکلات دهان و دندان شده و این مشکل از یک تا دو سالگی می‌تواند شروع شود.

این دکتر دندانپزشک گفت: شاخص پوسیدگی در کودکان سه ساله بین کودکان ایرانی بین یک و هفت دهم تا دو دندان خراب است، چرا که نمی‌توانیم دندان کودکان زیر 3 و 4 سال پر کنیم، بنابراین اگر زیر 3 سالگی دو دندان خراب در کودکان داریم، نشان می‌دهد که این حالت از ابتدای رویش دندان‌ها ایجاد شده است. متأسفانه این وضعیت از 3 تا 6 سالگی وجود داشته و میزان پوسیدگی سه برابر افزایش پیدا می‌کند، به طوری که در کودکان 6 ساله به طور میانگین 6 دندان پوسیده داریم.

وی خاطرنشان کرد: دندان‌های دائمی در سنین 6 تا 7 سالگی در کودکان این سن 2 دهم تا 3 دهم دندان پوسیده وجود دارد که این میزان در سن 9 سالگی به یک دندان خراب و در سن 12 سالگی به 2 دندان دائمی تبدیل می‌شود، در نتیجه این حالت نشان می‌دهد که مراقبت لازم وجود نداشته و سیستم بهداشتی و والدین نمی‌توان از دندان‌های کودکان مراقبت‌های لازم را داشته باشد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول