اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

تزئین حرم امام رضا (ع) با 500 هزار شاخه و بوته گل+تصاویر

گل‌فروشان عاشق اهل بیت (ع) امسال هم مانند سنوات قبل با حضور در مشهد مقدس به آذین‌بندی حرم امام رضا (ع) پرداخته و در آستانه میلاد آن حضرت حال و هوای خاصی به حرم بخشیده‌اند.

تزئین حرم امام رضا (ع) با 500 هزار شاخه و بوته گل+تصاویر

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس گل‌آرایی از جمله اتفاقاتی است که همه ساله در دهه کرامت با دقت و ظافت خاصی توسط خادمان گل در حرم مطهر امام رضا (ع) رخ می‌دهد و این اتفاق حال و هوای خاصی به فضای زیارتی آستان قدس رضوی می‌دهند.

امسال هم خادمان گل و گیاه از سراسر کشو در مشهد مقدس حضور یافته و با ذوق و سلیقه حرم امام مهربان را گل‌آرایی کردند. صحن‌ها، رواق‌ها، جایگاه‌های اجرای مراسم، اطراف حوض‌ها و باغچه‌های حرم مطهر رضوی نقاطی است که با این گل‌ها آذین‌بندی می‌شود و در این میان ضریح مطهر امام رضا (ع) اوج هنرنمایی خادمان گل است که همه روزه با گل‌های تازه آن را می‌آرایند.

گل‌آرایی حرم در دو بخش گل‌های تزئینی و گلدان‌ها انجام می‌شود که برای این کار ۵۰۰ هزار شاخه و بوته گل در آذین‌بنددی حرم بکار برده می‌شود.

همه این گل‌ها توسط گلفروشان سراسر کشور تهیه و این افراد داوطلبانه در حرم حضور یافته و آستان مطهر امام رئوف را آذین می‌بندند.

در پایان تصاویری از گل‌آرایی حرم مطهر امام رضا (ع) تقدیم می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول