اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

بهره برداری از بافت باارزش رنگی ترین روستای ایران

بافت باارزش روستای چنشت خراسان جنوبی با اعتبار سه میلیارد و ۹۲۲ میلیون تومان و با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

بهره برداری از بافت باارزش رنگی ترین روستای ایران

به گزارش خبرنگار فارس از بیرجند، بافت با ارزش روستای چنشت خراسان جنوبی با اعتبار سه میلیارد و ۹۲۲ میلیون تومان امروز با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید. 

قاسم تنها، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی در آیین افتتاح این طرح گفت: در چند سال اخیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نسبت به حفظ و احیای بافت با ارزش روستای هدف گردشگری چنشت اقدام کرده است. 

به گفته وی؛ ۳۵۵ خانوار در قالب هزار و ۲۰۰ نفر در این روستا از مزایای این طرح برخوردار شده اند.

وی اجرای سه هزار و ۹۹۷ مترمربع سنگ فرش، ۱۳۰ متر دیوار ساحلی، ۵۴۳ متر کابل کشی معابر، ۱۵ هزار و ۱۹۸ متر مربع جداره سازی سنگی و بن ملات، هزار و ۹۶۴ متر طول رخ بام، ۵۳ عدد سکوی نشستن و ۱۷۲ مترمربع سایبان حصیری را از مهمترین مشخصات فنی این طرح عنوان کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عنوان کرد: در بافت  جدید روستا از محل اعتبارات اجرای طرح هادی نیز یک میلیارد و ۱۸۴ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

تنها افزود: ۲ هزار و ۵۶۰ مترمربع زیر سازی، ۹ هزار و ۲۵۵ متر مربع آسفالت و هزار و ۷۴ مترمربع دیوارسازی سنگی از اقدامات صورت گرفته در بافت جدید روستای چنشت است.

وی با اشاره به ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار در خراسان جنوبی گفت: در تمام این روستاها تهیه طرح هادی انجام شده است.

وی با بیان اینکه از مجموع ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار،  در ۶۷۷ روستا طرح هادی اجرا شده، تصریح کرد : شاخص اجرای طرح هادی در خراسان جنوبی به ۷۲ درصد رسیده، در حالی که شاخص کشوری ۵۸ درصد است.

به گفته وی در دولت سیزدهم هم زیرسازی و آسفالت معابر در سطح روستاهای استان به خوبی دنبال شده است.

پایان پیام/۶۹۰۷۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول