اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

انتقاد از بی‌اطلاعی برخی مدیران مرتبط با تغییر کاربری اراضی در مازندران

رئیس‌کل دادگستری مازندران از بی‌اطلاعی برخی مدیران از تخلفات و تغییرکاربری‌های غیرمجاز درحوزه‌های کاری انتقاد کرد و گفت: ترک فعل مدیران در انجام وظایف قانونی و بی‌اطلاعی از بسیاری از تخلفات، بسیار ناخوشایند و غیرقابل توجیه است.

انتقاد از  بی‌اطلاعی برخی مدیران مرتبط با  تغییر کاربری اراضی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری امروز در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع‌طبیعی استان، از بی‌اطلاعی برخی مدیران از تخلفات و تغییرکاربری‌های غیرمجاز درحوزه‌های کاری انتقاد و اظهار کرد: ترک فعل مدیران در انجام وظایف قانونی و بی‌اطلاعی از بسیاری از تخلفات، بسیار ناخوشایند و غیرقابل توجیه است.

رئیس کل دادگستری مازندران اضافه کرد: باید با نظارت درست و به‌هنگام و تقویت بدنه کارشناسی در ادارات مختلف، شاهد کاهش تغییر کاربری‌‌ها و تصرفات غیرقانونی اراضی ملی باشیم.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت‌المال دادگستری استان مازندران با ابراز گِله و نگرانی از واگذاری‌های بی‌ضابطه اراضی ملی و طبیعی، تصریح کرد: اَنفال نعمتی برای استفاده همه افراد حاضر و نسل‌های آینده است و باید حافظ، امانت‌دار و نگهدارنده این سرمایه‌های ملی باشیم و بدانیم این اراضی با ارزش، معامله‌پذیر نیست و تحت تاثیر افراد صاحب‌ِ نفوذ و کلام، تصمیم نگرفته، بلکه معیار همیشگی ما رضایت خداوند و عمل به قانون باشد.

اکبری با تاکید بر برخورد قاطعانه دستگاه قضایی با ترک فعل‌های مدیران، خاطرنشان کرد: همه ما باید با توجه به مسؤولیت‌هایی که برعهده داریم، نسبت به وظایف قانونی خود عالمانه، قانونمند و دلسوزانه اقدام کرده و مانع از اقداماتی شویم که زندگی حال و آینده مردم را به چالش می‌کشاند.

وی اهمیت نحوه اجرای احکام قطعی و نظارت برکیفیت اجرای آن را مورد توجه قرارداد و یادآور شد: در برخی موارد شاهد اجرای نصفه‌نیمه و ناتمام احکام هستیم. مثلا جزای نقدی پرداخت شده اما خَلع‌یَد انجام نشده و پرونده، مختومه اعلام می‌شود که روسا و دادستان‌‌ها بر این موارد نظارت کافی و موثر داشته‌باشند تا احکام به صورت کامل اجرا و جنبه بازدارندگی آن حفظ شود.

رئیس‌کل دادگستری استان مازندران با تاکید بر هماهنگی دستگاه‌های مختلف و مرتبط در برخورد با تخلفات صورت‌گرفته و اتخاذ تصمیم‌های مناسب در جهت حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی، افزود: امیدواریم با پیگیری مسؤولان امر، شاهد کاهش نابسامانی‌ها در این حوزه و رفع مشکلات موجود باشیم. 

وی با اعلام اینکه بهترین راه برای صیانت از اراضی ملی و طبیعی، پیشگیری و توجه به اقدامات پشگیرانه، تقویت یگان‌های حفاظت و نظارت بر عملکرد یگان‌ها است، اظهار کرد: با تقویت پیشگیری، فساد درون سازمان‌های متولیِ مبارزه با زمین‌خواری و جنگل‌خواری شناسایی شده و جامعه متحمل هزینه‌های هنگفت ناشی از فسادها و تخلفات نخواهد‌شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مدیرکل ثبت اسناد و املاک نیز در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت رفع تداخلات اراضی ارائه کردند.

اداره‌کل بازرسی و مدیریت اراضی  نیز گزارشی از آخرین وضعیت مجتمع تفریحی توریستی عمومی ِساحل قناری مطرح کردند که موارد فوق به بحث و تبادل‌نظر گذاشته و نسبت به تعیین تکلیف  این موضوعات در مدت معینی تصمیم‌گیری شد.

همچنین بررسی موضوع تداخل پلاک‌های ثبتی ۱۱۵ و ۱۱۸ محمودآباد واقع در بخش سرخرود، تصرف بستر رودخانه هراز و بررسی موضوع نحوه تصرف اراضی ملی و دولتی درساحل رویان، ازدیگر موضوعات مطرح‌شده در جلسه امروز شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان بود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول