اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

«قربانقلی بردی‌محمداف» به ایران سفر می‌کند

رئیس مجلس «خلق مصلحتی» ترکمنستان در آینده نزدیک به ایران سفر می‌کند.

«قربانقلی بردی‌محمداف» به ایران سفر می‌کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «قربانقلی بردی محمداف» رهبر ملی ترکمنستان و رئیس مجلس «خلق مصلحتی» این کشور در آینده نزدیک از ایران بازدید می‌کند.

رسانه‌های دولتی ترکمنستان امروز متن پیام آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران به «قربانقلی بردی محمداف» رئیس مجلس «خلق مصلحتی» ترکمنستان را منتشر کردند.

در این پیام آمده است: با خوشحالی منتظر سفر جنابعالی به جمهوری اسلامی ایران در آینده نزدیک هستم و امیدوارم در نشستی در تهران در مورد زمینه‌های مختلف همکاری در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی گفت‌وگو کنیم.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین از موضع و اراده قاطع ترکمنستان نسبت به گسترش همه‌جانبه همکاری‌های میان دو کشور در قالب‌های بین‌المللی و دوجانبه و عمدتاً در زمینه‌های ترانزیتی، آب و انرژی که نمونه آن در این اواخر از طریق افزایش ترانزیت گاز از طریق جمهوری اسلامی ایران به نظر می‌رسد، قدردانی کرد.

قربانقلی بردی‌محمداف از دعوت رئیس جمهوری اسلامی ایران استقبال کرده و در پیام خود که از طریق برنامه «وطن» تلویزیون ملی ترکمنستان پخش شد، اظهار داشت: با سپاس و قدرانی فراوان دعوت جنابعالی را می‌پذیرم و یقین دارم که سفر قریب‌الوقوع گامی مهم در جهت تقویت دوستی و مشارکت چند‌جانبه بین ترکمنستان و جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

در این پیام همچنین آمده است: روابط بین مردم ترکمن و ایران مبتنی بر اصول حسن همجواری و احترام متقابل چندصدساله است. در عین حال سطح بالای شفافیت و درک متقابل کنونی بین کشورها و نیز نزدیکی مواضع و رویکردها در مورد موضوعات کلیدی دستور کار بین‌المللی، به عنوان مبانی استوار توسعه موثر روابط دوجانبه و اقدامات هماهنگ در زمینه‌های مختلف دانسته می‌شود.

قربانقلی برد‌ی‌محمداف خاطرنشان کرد: ضمن تأکید بر رشد سریع و محتوای جدید و معنادار گفت‌وگوهای میان ترکمنستان و ایران در همه حوزه‌های اولویت‌دار، با نظر جنابعالی کاملاً موافقم که فرصت‌های بزرگی برای توسعه بیشتر و ارتقا مشارکت کشورهایمان به سطح بالاتری وجود دارد.

بنابر گفته این مقام عالی ترکمنستان، مذاکرات تهران امکان تبادل نظر در مورد طیف گسترده‌ای از مسائل توسعه روابط دوجانبه و بررسی راه‌های مشخص تعمیق همکاری‌های متقابلا سودمند را فراهم خواهد کرد.

در بخش پایانی پیام بردی‌محمداف آمده است: من کاملاً معتقدم که سفر قریب‌الوقوع برای تقویت و گسترش روابط دوستانه بین ملت‌هایمان انگیزه‌های جدیدی ایجاد خواهد کرد.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول