اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

پاداش نقدی برای معرفی انشعابات غیرمجاز آب در خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: افرادی که انشعابات و مصارف غیرمجاز را شناسایی و معرفی کنند، از شرکت آب و فاضلاب استان پاداش نقدی دریافت می‌کنند.

پاداش نقدی برای معرفی انشعابات غیرمجاز آب در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی دوستی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: افرادی انشعابات و مصارف غیرمجاز را شناسایی و معرفی کنند، از شرکت آب و فاضلاب استان پاداش نقدی دریافت می‌کنند.

وی یکی از راهکار‌های اساسی مدیریت مصرف آب و پایدارسازی آن را شناسایی انشعابات و مصارف غیرمجاز عنوان کرد و گفت: با توجه به حجم و نوع انشعاب این پاداش  متفاوت است.

وی افزود: مشترکان می‌توانند به صورت ۲۴ ساعته در تمام نقاط استان از طریق سامانه ۱۲۲ شرکت انشعابات غیرمجاز را معرفی کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با بیان اینکه انشعابات غیرمجاز یکی از مهم‌ترین معضلاتی است که علاوه بر تشدید تنش آبی، حقوق مشترکان قانونمند را تضییع می‌کند، افزود: پارسال ۱۸۸ انشعاب غیرمجاز در استان شناسایی و تعیین تکلیف شده است.

دوستی گفت: شناسایی و تعیین تکلیف انشعابات غیرمجاز در سال جاری جدید با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود و در این رابطه با بسیج تمام امکانات و ظرفیت‌ها و تشکیل کارگروه ویژه انشعابات غیرمجاز به دنبال مقابله با این پدیده غیرقانونی هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی ادامه داد: استفاده‌کنندگان غیرمجاز آب به اشخاص حقیقی یا حقوقی‌ای اطلاق می‌شود که بدون داشتن انشعاب مجاز و قانونی به مصرف آب از تأسیسات آبرسانی اقدام می‌کنند، یا با داشتن انشعاب، مصرفی مغایر با قرارداد دارند.

به گفته دوستی بر اساس ماده یک قانون مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز از آب، هر شخصی که بدون دریافت انشعاب قانونی آب، به استفاده از آن اقدام و یا با داشتن انشعاب مبادرت به استفاده غیرمجاز کند، علاوه بر الزام به پرداخت بهای خدمات مصرفی و جبران خسارت و سایر حقوق مربوط جرایمی برای متخلف در نظر گرفته شده است.

وی افزود: استفاده غیرمجاز از آب نه‌تنها موجب امکان آلودگی شبکه توزیع و کاهش طول عمر شبکه توزیع آب به علت سوراخ‌گیری غیراصولی می‌شود، بلکه هدررفت آب را افزایش داده و به دستگاه‌های اندازه‌گیری آب نیز خسارت وارد می‌کند و موجب اخلال در خدمات‌رسانی به سایر زون‌های شبکه به جهت افت فشار وارده به شبکه شده و میزان آب بدون درآمد را افزایش می‌دهد.

پایان پیام/۶۹۰۷۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول