اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

عقاب مارخور به فهرست پرندگان زادآور خراسان رضوی اضافه شد

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان خراسان رضوی، از ثبت مشاهده زادآوری گونه عقاب مارخور برای نخستین در خراسان رضوی در حوزه شهرستان چناران خبر داد.

عقاب مارخور به فهرست پرندگان زادآور خراسان رضوی اضافه شد

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس، مهدی اله‌پور مدیرکل حفاظت محیط‌‌زیست استان خراسان رضوی گفت: عقاب مارخور با نام علمی Circaetus gallicus از راسته عقاب شکلان Accipitriformes و از گونه‌های مهاجر جوجه‌آور ایران می‌باشد.

وی تصریح کرد:  این عقاب با طول بدن ۶۲ تا ۶۷ سانتی متر از عقاب‌های متوسط جثه بوده، نر و ماده این گونه هم شکل، بیشتر از مارها و مارمولک‌ها و همچنین از جوندگان کوچک تغذیه می‌کنند و تک همسر می‌باشند.

مدیرکل حفاظت محیط‌‌زیست استان خراسان رضوی افزود: این عقاب حدوداً از اوایل فروردین ماه در استان قابل مشاهده بوده، که در ۱۰ فروردین ماه سال جاری در شهرستان چناران مشاهده شد.

اله‌پور یادآور شد: زادآوری گونه در یک زیستگاه نشان از وضعیت مطلوبیت زیستگاهی آن منطقه دارد زیرا پرندگان در انتخاب محل جوجه‌آوری خود بسیار حساس هستند و زادآوری را یکی از معیارهای بسیار مهم برای بررسی وضعیت زیست ‌بومی زیستگاه دانست.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول