اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

مسؤولان ملزم به رعایت حقوق اساسی شهروندان در ساخت و سازها هستند

استاندار البرز رعایت اصول ساخت و ساز و شهرسازی را از جمله حقوق اساسی شهروندان دانست و از شهرداران و اداره کل راه و شهرسازی خواست تا در تصمیم گیری‌های خود، تمامی جوانب را در نظر گیرند.

مسؤولان ملزم به رعایت حقوق اساسی شهروندان در ساخت و سازها هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز، در جلسه کمیسیون ماده ۵ استان که روز یکشنبه ۷ خرداد ماه ۱۴۰۲ در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، به ضرورت اتخاذ تصمیم بر مبنای قانون و رعایت حقوق و نفع آیندگان، گفت: باید به گونه ای تصمیم گیری کنیم که آیندگان ما را به نیکی قضاوت کنند چراکه کیفیت زندگی فرزندان ما منوط به این امر است.

وی رعایت اصول ساخت و ساز و شهرسازی را از جمله حقوق اساسی شهروندان دانست و از شهرداران و اداره کل راه و شهرسازی خواست تا در تصمیم گیری‌های خود، تمامی جوانب را در نظر گیرند.

عبداللهی با اشاره به وضعیت خیابان‌ها، معابر، ساخت و ساز و نیازهای شهرستان فردیس، اضافه کرد: این شهرستان با توجه به تراکم بالای جمعیت و کمبود جدی در سرانه‌ها و زیرساخت‌ها باید به شکل ویژه مورد توجه مسؤولان بویژه در مدیریت شهری قرار گیرد.

وی افزود: تمامی شهرداران باید به کمبودها و نیازهای مردم بخصوص در محله‌های محروم اشراف داشته باشند و بر این اساس اعتبارات و بودجه خود را صرف آبادانی و رفع مشکلات کنند.

استاندار البرز گفت: شهرداران و نظام مهندسی استان باید طی تعاملی ویژه در راستای ساماندهی ساخت وسازها و جلوگیری از بروز تخلفات اقدام کنند.

وی جلسات کمیسیون ماده ۵ استان را با اهمیت دانست و از اداره کل راه و شهرسازی خواست تا با برگزاری نشست‌های ویژه برای عدم انباشت پرونده و رسیدگی سریع به درخواست‌ها، اقدام کند.

در این نشست ۱۰ پرونده مربوط به کرج، فردیس و نظرآباد مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول