اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

ساخت پرینتر سه بعدی با قابلیت‌های ویژه در مرکز رشد دانشگاه رازی

پرینتر سه بعدی FDM، توسط پژوهشگران هسته فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه رازی ساخته شد.

ساخت پرینتر سه بعدی با قابلیت‌های ویژه در مرکز رشد دانشگاه رازی

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی به اتفاق حجت‌الاسلام والمسلمین افشار نجفی مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه و برخی از مدیران حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه، از یکی از هسته‌­های فناور مرکز رشد در محل آزمایشگاه مرکزی بازدید کرد.

این هسته فناور مستقر در مرکز رشد به سرپرستی فزراد تاج الدین‌زاده در محل آزمایشگاه مرکزی اقدام به ساخت پرینتر سه بعدی FDM کرده است.

به گفته تاج الدین‌زاده، این پرینتر در زمان بسیار کوتاهی و با حداقل هزینه ساخته شده است. از جمله ویژگی‌های برجسته آن می‌توان به  Mesh bed leveling و Input shaping و همچنین سرعت بالای پردازش اطلاعات به دلیل استفاده از پردازنده­‌هایx64 اشاره کرد.

پرینتر مذکور به دلیل استفاده از پردازنده‌های قدرتمند و همچنین رزولانس­گیری محورها قابلیت چاپ با سرعت ۵۰۰ میلیمتر بر ثانیه و با شتاب ۱۰۰۰۰ میلیمتر بر مجذور ثانیه را بدون افت کیفیت دارد.

تاج الدین‌زاده، سازنده این پرینتر ادامه داد: پرینترهای سه بعدی به‌دلیل قابلیت ساخت نمونه­‌های پیچیده سه بعدی و کاهش بسیار هزینه­‌های تولید نمونه اولیه اهمیت بسزایی دارند. این پرینتر همانند پرینترهای سه بعدی FDM دیگر، فیلامنت که همان مواد اولیه چاپ هست به‌صورت رشته وارد دستگاه شده و بعد از ذوب در نازل، بر روی صفحه تزریق شده و مدل سه بعدی پرینت می‌­شود.

وی افزود: در پرینت سه بعدی زمانی که سرعت چاپ بالا برود به‌دلیل لرزش بدنه و ضعف سیستم‌­های حرکتی، کیفیت چاپ پایین می­‌آید اما در این پرینتر با وجود اینکه به نسبت بسیاری از پرینترهای موجود در بازار سرعت بالاتری در چاپ دارد، کیفیت عالی در ساخت را به ما می­‌دهد و سرعت بالای آن باعث کاهش کیفیت قطعات ساخته شده نمی­‌شود.

تاج الدین‌زاده بیان کرد: بسیاری از پرینترهای موجود در بازار، در پرینت مواد High temperature materials مانند   ABS. PC. NYLON مشکل دارند و به سختی می­‌توانند با فیلامنت­‌های High temperature Materials  کار کنند. اما پرینتر مذکور بدون هیچ مشکلی با رنج وسیعی از متریال های بازار توانایی کار کردن را دارا می‌­باشد.

هسته فناور آذر صنعت آماده ارائه خدمات ساخت و تولید برای اساتید دانشگاه، دانشجویان و همچنین واحدهای صنعتی است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول