اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

راه‌اندازی دانشکده‌های تعلیم و تربیت در ۷ واحد دانشگاه آزاد

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی از راه‌اندازی دانشکده‌های تعلیم و تربیت در ۷ واحد دانشگاه آزاد خبر داد.

راه‌اندازی دانشکده‌های تعلیم و تربیت در ۷ واحد دانشگاه آزاد

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، محمدهادی همایون معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشکده‌های تعلیم و تربیت در واحدهای دانشگاهی راه اندازی می‌شود، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در راستای سند تحول و تعالی و ارتقای کارکرد زنجیره‌ای نظام آموزش تخصصی دانشگاه در حوزه تعلیم و تربیت به همراه توسعه کمی و کیفی مدارس سما در نظر دارد که دانشکده‌های تعلیم و تربیت را در سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ راه اندازی کند.

وی افزود: براین اساس دانشکده‌های تعلیم و تربیت در استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، زنجان، یزد راه‌اندازی خواهد شد.

همایون تأکید کرد: نظر به اهمیت مدرسه به عنوان یکی از مهمترین محیط‌های تربیتی که نقش ویژه در آموزش رسمی و عمومی کودکان و نوجوانان دارد، حوزه نوآوری تربیتی به چالش‌ها و نوآوری‌های مورد نظر در مدارس و آموزش عمومی می‌پردازد.

وی اظهار کرد: مأموریت این حوزه در زمینه‌های پژوهشی شناسایی و حل چالش‌های تربیتی پیش روی مدارس است و همچنین موظف است نتایج و یافته‌ها را از طریق دوره‌های مهارت‌آموزی توسعه حرفه ای و طراحی یا اصلاح رشته‌های جدید آموزش عالی در برنامه خود بگنجاند.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در حوزه خدمات نیز مدارس سما، مدارس غیردولتی و دولتی و دانش آموزان می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شود، کاربینی، کارآموزی، کارورزی و ارائه خدمت در این حوزه از طریق عرصه مدارس صورت می‌گیرد، این عرصه هم در مدارس سما و هم از طریق ارائه مشاوره و الگوهای آموزشی به دیگر مدارس صورت می‌گیرد.

همایون تصریح کرد: براساس نظام‌نامه قلمرو فعالیت دانشکده‌ها شامل ۶ حوزه تربیتی جامعه و حکمرانی، تربیتی والدگری و فرزندپروری، نوآوری‌های تربیتی در آموزش عمومی و مدارس، تعالی سرمایه انسانی و دانشگاه، صنایع خلاق و فناوری‌های آموزشی و خدمات تربیتی و روان شناختی است.

وی اضافه کرد: در گام اول راه‌اندازی حوزه‌های نوآوری تربیتی در آموزش عمومی و مدارس و تعالی سرمایه انسانی و دانشگاه مورد تأکید است. در صورتی که استانی متقاضی راه‌اندازی بخش‌های دیگر دانشکده باشد باید به صورت جداگانه طرح توجیهی و مراحل اجرایی را برای بررسی در کارگروه تخصصی تعلیم و تربیت ارسال کند.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی درباره برنامه آموزشی دانشکده‌ها گفت: برنامه جامع آموزش آموزشی دانشکده‌ها شامل سه سطح آموزش رسمی بلند مدت، آموزش کوتاه مدت شایستگی محور که منجر به اخذ گواهینامه خواهد شد و توسعه صلاحیت‌های حرفه‌ای است.

همایون خاطرنشان کرد: در برنامه آموزشی رسمی بلندمدت برای راه‌اندازی دانشکده در سال تحصیلی آینده متناسب با رشته‌های قابل انتقال به دانشکده برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود، داستان‌های منتخب مؤظف هستند طی دو هفته پس از ابلاغ دستورالعمل فهرست کامل گروه‌های موجود رشته‌های دایر و تعداد دانشجویان شاغل به تحصیل در حوزه علوم تربیتی مشاوره روانشناسی و سایر رشته‌ها را برای انتقال به دانشکده به شورای تخصصی گسترش آموزش‌های تعلیم و تربیت و مدیریت آموزشگاهی نظام نامه ارسال کنند، این کارگروه موظف است طی یک ماه پس از دریافت مدارک در مورد رشته‌های قابل انتقال به دانشکده تصمیم‌گیری کند.

وی تأکید کرد: دوره‌های کوتاه مدت و شایستگی محور در عناوین نقش تربیتی خانواده چالش‌های تربیتی کودکان روانشناسی هوش و تفکر اقتصاد مدرسه و مدیریت آموزشگاهی و غیره برگزار خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول