اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

امام جمعه سنندج: ارزش‌های بومی الگوی کامل حجاب و عفاف است

امام جمعه سنندج بر احیای ارزش‌های فرهنگی و بومی به عنوان الگوی کامل حجاب و عفاف تاکید کرد.

امام جمعه سنندج: ارزش‌های بومی الگوی کامل حجاب و عفاف است

احیای ارزش های فرهنگی و بومی در دستور کار قرار گیرد امام جمعه سنندج با بیان اینکه احیای ارزش های فرهنگی و بومی که الگوی کامل حجاب و عفاف است باید در دستور کار قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در این راستا باید برای جمعیت روستاها و شهر بر اساس بوم منطقه برنامه داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا فایق رستمی پیش از ظهر امروز در یکصد و دهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان با موضوع بررسی راهکارهای فرهنگی تقویت و ترویج حجاب و عفاف، اظهار کرد: دین اسلام پاسخگوی تمام سوالات و نیازهای زندگی بشریت است و هیچ دینی به وسعت این دین الهی برای زندگی بشریت برنامه ندارد.

وی عنوان کرد: دین اسلام برای تمام زوایای زندگی بشری برنامه دارد و از حقوق انسان‌ها دفاع کرده است.

امام جمعه سنندج اضافه کرد: امروز جهان کفر در برابر عظمت و کرامت دین اسلام ناتوان مانده و یکی از مهم‌ترین دلایل دشمنی آنان با مسلمانان همین جایگاهی است که اسلام به بشریت داده است.

امام جمعه سنندج اضافه کرد: باید با بهره‌گیری از ظرفیت و توان نیروی انسانی متخصص، جوان، صاحب‌ نظر و درک، راهکارهای عبور از مشکلات و تنگناها را پیدا کرد و با اجرای آن جامعه را از این چالش‌ها به سلامت عبور دهیم.

ماموستا رستمی به فرهنگ و اهمیت آن در جامعه بشری گریزی زد و افزود: فرهنگ از مسائل بسیار مهم در زندگی بشریت است و نقش مهمی در توسعه و ارتقای تمام بخش‌ها و حوزه‌های زندگی بشری دارد.

وی اضافه کرد: باید با شناخت فرهنگ‌های مختلف و حفظ فرهنگ خود که در اصل هویت ما را تشکیل می‌دهد مسیر توسعه در تمام حوزه‌ها را فراهم سازیم.

امام جمعه سنندج افزود: تبلیغ و تلاش در مسیر توسعه و تقویت فرهنگ از وظایف اصلی علما است لذا باید فضای مجازی را به خوبی هدایت کرد و با تولید محتواهای ارزشمند زمینه‌ساز تقویت فرهنگ و احیای ارزش‌های فرهنگی در جامعه شد.

وی تاکید کرد: در کنار مقابله با بی‌حجابی و بدحجابی، باید برطرف‌کردن همزمان سایر آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد را هم در برنامه قرار داد.

ماموستا رستمی اظهار کرد: احیای ارزش‌های فرهنگی و بومی که الگوی کامل حجاب و عفاف است باید در دستور کار قرار گیرد.

وی عنوان کرد: عفاف مسئله مهم‌تر از حجاب است، البته حجاب و عفاف تنها مربوط به بانوان نیست مردان جامعه نیز باید به وظایف خود در رعایت حجاب و عفاف عمل کنند.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول