اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

بخش کشاورزی؛ عامل موفقیت برخی کشورها است

عضو هیئت‌مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با تأکید بر اینکه در هر کجای دنیا که کشاورزی رشد و ترقی پیدا کرده در بستر تشکل‌ها بوده است، خودکفایی مالی و ارتقای مهارت و پایش و ارزیابی جز عوامل توانمندسازی تشکل‌ها است.

بخش کشاورزی؛ عامل موفقیت برخی کشورها است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، امروز مراسم معرفی سرپرست تعاون روستایی استان مرکزی با حضور هادربادی عضو هیئت‌مدیره سازمان مرکزی و ریاست سازمان جهاد کشاورزی و اتحادیه‌ها و تشکل‌ها و... از خدمات حسین هاشمی مدیریت تعاون روستایی استان مرکزی تقدیر و حسین بهاور به عنوان سرپرست تعاون روستایی استان مرکزی معرفی شد.

عضو هیئت‌مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در این آیین با اشاره نقش و جایگاه تشکل‌ها در دنیا گفت: عامل موفقیت بسیاری از کشورهای دنیا در حوزه کشاورزی است که امروزه تعاون روستایی یا تعاونی‌های تولید ازجمله این تشکل‌ها بشمار می‌آید.

غلامرضا هادربادی در ادامه با اشاره به اینکه ۶ دهه از شکل‌گیری فعالیت رسمی تعاون‌های روستایی در قالب تشکل‌ها می‌گذرد اظهار کرد: تعاون روستایی در تمامی مراحل زنجیره ارزش چه قبل و چه بعد از تولید اثرگذار بوده است.

وی عدم توجه به ابتدا و انتهای چرخه کشاورزی را از عمده اشکالات چرخه کشاورزی بیان کرد و افزود: صرف توجه به وسط این چرخه منجر به افت‌وخیز‌هایی در این چرخه شده که در اول این چرخه نیازسنجی و آموزش و آخر چرخه بازاریابی و پایش، دو عنصر مهم در این چرخه بوده که نیازمند توجه بیشتر است و تعاون روستایی در این چرخه نقش نقطه وصل و اتصال را ایفا می‌کند.

عضو هیئت‌مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با تأکید بر اینکه در هر کجای دنیا که کشاورزی رشد و ترقی پیدا کرده در بستر تشکل‌ها بوده است، خودکفایی مالی و ارتقای مهارت و پایش و ارزیابی جز عوامل توانمندسازی تشکل‌ها است؛ تغییر بینش و نگرش در حرکت رو به جلو تشکل‌ها یک عامل مهم و اساسی است.

هادربادی با تأکید بر اتمام طرح تهیه سند تحول تعاون روستایی و تشکل‌ها طی پنج‌ماهه گذشته افزود: این سند که سند اصلی توانمندسازی و سند فرصت‌ها و قوت‌هاست، قائم به فرد نیست و با تغییر افراد نمی‌تواند بر اجرای طرح و برنامه اثرگذار باشد و به شکل کاربردی با مشورت تشکل‌ها و استان‌ها آماده شده و به‌زودی به همکاران ابلاغ خواهد شد.

ریاست جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه زنجیره تولید در بخش کشاورزی دارای حلقه‌های متعددی است افزود: عدم رشد حلقه‌های این زنجیره به شکل متناسب از جمله مشکلات این بخش است و از آنجا که حلقه ضعیف در این زنجیره موجب قطع زنجیره می‌شود لذا سیاست وزارت جهاد کشاورزی تقویت این حلقه‌ها به شکل متناسب است به نحوی که اگر در بخش تولید قوی اما در بخش فرآوری ضعیف عمل شود به‌طور یقین این ضعف بر چرخه تولید اثرگذار خواهد بود و باید در راستای تقویت این حلقه‌ها به‌تناسب نقش تلاش بیشتری صورت گیرد.

علی صفری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تقویت تشکل‌ها افزود: هم از لحاظ قانونی و هم تجربه ثابت کرده است که بدون تشکل‌ها بخش کشاورزی باطل خواهد ماند و قادر به فعالیت نخواهد بود و تشکل‌ها زمانی اثرگذار خواهند بود که تقویت شوند.

وی خاطرنشان کرد: اعتماد بخش دولتی به تشکل‌ها و واگذاری تصدی‌ها و تدوین قوانین در راستای پشتیبانی از تشکل‌ها و باور خود تشکل‌ها بر اثربخش بودن آنها دو عامل و عنصر اساسی در تقویت تشکل‌ها است.

حسین بهاور سرپرست تعاون روستایی استان مرکزی نیز در ادامه این مراسم امنیت نظامی و امنیت غذایی و اقتدار و امنیت تکنولوژی را سه مقوله مهم در دنیا امروز برشمرد و تصریح کرد: در امنیت غذایی ارزآوری اشتغال پایدار و تولید ثروت و سرمایه‌گذاری مستلزم برنامه محور بودن است.

پایان پیام/حمیدرضا جلالی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول