اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

استاندار مرکزی: برنامه‌های فرهنگی ناظر بر مسائل نوجوانان باشد

استاندار مرکزی بر لزوم مشارکت دستگاه‌های اجرایی در طرح‌های فرهنگی با هدف افزایش نشاط اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان تاکید کرد.

استاندار مرکزی: برنامه‌های فرهنگی ناظر بر مسائل نوجوانان باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، فرزاد مخلص‌الائمه عصر امروز در آیین افتتاح نمایشگاه پوستر طرح‌های قرآنی، فرهنگی، هنری و رسانه‌ای اظهار کرد: یکی از اقدامات تأثیرگذار در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزاری طرح‌ها و رویدادهای فرهنگی است که می‌تواند نتایج ارزشمندی به همراه داشته باشد.

وی تصریح کرد: برگزاری طرح‌های فرهنگی و هنری با هدف مقابله با آسیب‌های اجتماعی اقدام ارزشمندی است که برای برگزاری هرچه بهتر این طرح‌ها لازم است دستگاه‌ها همکاری و مشارکت جدی با اداره ارشاد و موسسات برگزار کننده داشته باشد.

استاندار مرکزی همچنین بر ضرورت توجه جدی به همه شهرستان‌ها در اجرای طرح‌های فرهنگی تأکید و اظهار کرد: توجه به اصل عدالت فرهنگی در برگزاری برنامه‌ها موضوعی مهمی است که غفلت از آن می‌تواند خسارت‌های جبران ناپذیری به همراه داشته باشد، بر این اساس ضروری است اجرای برنامه‌های فرهنگی در تمام شهرستان‌ها مد نظر برنامه‌ریزان امر قرار گیرد.

مخلص‌الائمه گفت: در برنامه‌ریزی برنامه‌های فرهنگی و هنری توجه به نیاز نوجوان و جوان در اولویت قرار گیرد و برنامه‌ها ناظر بر موضوع نوجوانان و جوانان باشد.

وی همچنین خواستار الگوگیری از استان‌های موفق در برگزاری طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی شد.

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با اشاره به انتشار فراخوان طرح‌های قرآنی فرهنگی هنری و رسانه‌ای در راستای نشاط اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی گفت: بعد از انتشار فراخوان ۱۴۸ طرح به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد ۸۷ طرح مورد تایید داوری قرار گرفت که ۶ طرح به صورت ملی است.

حجت‌الاسلام غلامرضا الواری افزود: از مجموع ۶ طرح ملی یک طرح در اراک، یک طرح در زرندیه، ۲ طرح در ساوه، یک طرح در خمین و یک طرح در محلات اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین ۴۱ طرح به صورت استانی و ۴۱ طرح شهرستانی برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  گفت: از مجموع 87 طرح 38 طرح به صورت مستقیم به موضوع خانواده  پرداخته اند.

به گفته وی ۳۲ طرح از مجموع طرح‌های تایید شده با محوریت موسسات قرآنی، ۱۰ طرح با موضوعات رسانه، ۱۲ طرح با محوریت کانون های مساجد و ۳۳ طرح با محوریت موسسات فرهنگی هنری و موسسات خیریه است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول