اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

امانی: فساد 20 هزار میلیاردی در دوره ششم رخ نداد/پای چه کسانی در میان است؟

زاکانی چندی پیش خبر از کشف فساد 20 هزار میلیاردی در شهرداری داد و تاکید کرد در مبارزه با فساد با هیچ شخصی تعارف نداریم. عضو شورای شهر تهران هم اعلام کرد امروز نامه نگاری با شهرداری در خصوص ارسال مستندات این تخلف که برای ادوار گذشته است خواهیم کرد.

امانی: فساد 20 هزار میلیاردی در دوره ششم  رخ نداد/پای چه کسانی در میان است؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، ماجرا از آنجا شروع شد که عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران و رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران خبر داد که فسادی در شهرداری تهران با رقم بالا کشف شده است.

محمد خانی تاکید کرد که هدفگذاری شهرداری تهران در این دوره کاهش فساد و پیگیری جدی برای مبارزه با فساد است. مبارزه با فساد فقط به موارد جزئی ختم نمی‌شود و ما مبارزه بادانه درشت‌ها را هم در دستورکار قرار دادیم و اولویت ما بازگشت اموال و امکانات شهر به نفع مردم و بیت‌المال است.

بعد از صحبت‌های محمدخانی در بیستمین ماه حضور زاکانی در شهرداری تهران، نشست خبری‌ای برگزار شد و زاکانی در این نشست تأکید کرد که مبارزه با فساد در عمل است نه در شعار و در این مدت بخشی از اموال شهرداری تهران را به مجموعه برگردانیدم. ما سه نوع فساد داریم که در نوع اول مال شهرداری را برده و خورده‌اند که ما تلاش می کنیم امکاناتی که از شهرداری برده شده است را برگردانیم مثل همین 20 هزار میلیارد تومان که برخی به ما توصیه می‌کردند امکان ندارد آن را برگردانیم. ابائی نداریم که حقوق شهر را از کسانی که برده‌اند پس بگیریم.

موضوع مبارزه با فساد در دستورکار مدیریت شهری است و در این زمینه حداکثر همکاری از سوی شهرداری تهران با دستگاه قضا و دستگاه‌های نظارتی وجود دارد. شهردار تهران تأکید کرده که در خصوص مبارزه با فساد با هیچ شخصی تعارف ندارد و در این مسیر فرقی بین فساد انجام شده بین یک فرد یا یک مجموعه هم وجود ندارد.

روز گذشته ناصر امانی عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها در خصوص پیگیری فساد 20 هزار میلیاردی کشف شده در شهرداری تهران گفت: این فساد مربوط به دوره‌های پیشین است. برخی رسانه‌ها اظهارات بنده را به نحوی بازتاب دادند که گویا این فساد در دوره ششم مدیریت شهری رخ داده است.

رسانه های معاند تیتر زدند فساد 20 هزار میلیاردی در دوره زاکانی،فساد ۲۰ هزار میلیارد تومانی در شهرداری تهران؛ زاکانی درباره پرونده توضیح دهدو ...

ناصر امانی عضو شورای شهر تهران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس کل ماجرا را توضیح داد و گفت: چندی پیش محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که یک فساد کشف کرده‌ایم که به اندازه نصف بودجه سالانه شهرداری تهران است.

وی ادامه داد: شهردار تهران هم در نشست خبری‌اش این موضوع را اعلام کرد. هفته گذشته خبرنگاری به سراغ من آمد و در خصوص پیگیری این پرونده فساد پرسید، بنده هم گفتم که گزارشی باید در این زمینه به شورا ارسال شود.

امانی تأکید کرد:‌با توجه به اینکه آقای زاکانی هم موضوع کشف فساد را تأیید کرده بودند، بنده اعلام کردم که مستندات را به شورا ارائه دهید.

وی با بیان اینکه امروز کتبا با شهرداری نامه‌نگاری خواهیم کرد تا مستندات این فساد 20 هزار میلیاردی را ارائه کنند،گفت: این فساد برای دوره گذشته است، باید ابعاد آن مشخص شود چرا که عدد بزرگ است و باید مصادیق مشخص و همچنین ببینیم چه کسانی درگیر ماجرا بوده‌اند.

۲۰ هزار میلیارد تومان از امکانات شهر را به شهر برگردانده‌ایم و این ربطی به دوره ما نداشت

امروز هم شهردار تهران در حاشیه شنبه های امید و افتخار درباره جزئیات پرونده فساد ۲۰ هزار میلیاردی در شهرداری تهران، گفت: در راستای مبارزه با فساد ما حداقل ۲۰ هزار میلیارد تومان از امکانات شهر را به شهر برگردانده‌ایم و این ربطی به دوره ما نداشته است.

وی ادامه داد: سر فصل دوم فساد ناظر به سیستم معیوبی است که از دل آن آسیب بیرون میزد و یکی از کارهایی که در شهرداری تهران در این راستا  انجام شد این است که نظارت فنی شهرداری سیستمی شد. 

زاکانی گفت: یک پرونده دیگر نیز برای ادوار قبل بود که ما سال قبل آن را بررسی کردیم. در آن پرونده فرد ۷ میلیارد تومان پرداخت کرده بود اما در پایان کار ما بررسی کردیم که ۱۲۷ میلیارد است که کارشناس مربوطه ۱۲۰ میلیارد را حذف کرده و ۷ میلیارد را نوشته بود. ما آن را به‌روز کردیم. آن فرد ۸۴۰ میلیارد به شهرداری پول داد و پایان کار گرفت. این هم برای سالها قبل است و ربطی به ما ندارد و برای منطقه ۶ بود. ما به سمتی می‌رویم که قرادادهایمان را شفاف کنیم و کمیسیون ماده ۵ ما در سایت شفافیت است.

شهردار تهران با بیان اینکه بخش سوم فساد در واقع خرده تخلفاتی است که اتفاق می‌افتد، گفت: مثلا کسی که رشوه می‌گیرد که برای این کار پرسنل را آموزش داده‌ایم و کارها را سیستمی کرده‌ایم. یکی از مواردی که ما خودمان کشف کردیم مربوط به ۵ نفر بود که خودمان دنبال کردیم و با اینها برخورد شد. اینها را به دفتر ما انتساب می‌دادند که اشتباه بود. کسی که از دفتر ما دستگیر شده بود موضوعش فساد نبود بلکه از آن شبکه، خرید اسلحه کرده بود. دستگاه امنیتی دنبال کردند و موضوع فساد نبود. آنکه به او فروخته بود گفته بود این اسلحه است و مجوز آن را برایتان میگیریم به نوعی او به امید مجوز، اسلحه را گرفته بود.

براساس این گزارش، ماجرای مبارزه با فساد در دستورکار مدیریت شهری است. اتاق شیشه‌ای در شهرداری در این دوره ایجاد شده و همه قراردادها بر روی سامانه شفافیت قرار می‌گیرد. حتی بودجه سال جاری بر روی سامانه قرار دارد و مردم می‌توانند به آن مراجعه کنند. اعضای شورای شهر هم پیگیر هستند تا مستندات پرونده فساد 20 هزار میلیارد به شورا ارائه شود تا مشخص شود در دوره گذشته چگونه این امر رخ داده و پای چه کسانی در میان است؟

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول