اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

۱۶۲ فرزند به خانواده‌های واجد شرایط شهرری واگذار شد

مدیر بهزیستی شهرستان ری گفت: با توجه به تسهیل شدن روند واگذاری فرزند به خانواده‌های واجد شرایط، ۱۶۲ فرزند در سال گذشته به خانواده‌های متقاضی واگذار شد.

۱۶۲ فرزند به خانواده‌های واجد شرایط شهرری واگذار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، داود خادم مدیر بهزیستی شهرستان ری اظهار کرد: روند طولانی مراحل قانونی برای واگذاری فرزند در گذشته باعث شده بود کودکان یک الی چند سالی را پشت نوبت بمانند تا مراحل قانونی طی شود که خوشبختانه روند طولانی مراحل فرزندخواندگی، تایید صلاحیت، انتخاب خانواده و استعلام از دادگستری از چند ماه به کمتر از یک ماه و گاهی حتی در عرض یک هفته کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: با پیگیری همکاران ما در معاونت اجتماعی در این موضوع تحولات بزرگی رخ داد و در بازه زمانی سال ۱۴۰۱ به ویژه در نیمه دوم واگذاری های خوبی داشتیم که بی‌سابقه بود.

مدیر بهزیستی شهرستان ری ادامه داد: معاونت امور اجتماعی بهزیستی شهرستان ری در سال ۱۴۰۱ در حوزه فرزند خواندگی ۱۹ مورد کمیته فرزند خواندگی برگزار کرد که در مجموع تعداد ۵۷ خانواده  متقاضی مورد ارزیابی گرفتند که در بحث واگذاری ۱۶۲ فرزند به خانواده های واجد شرایط واگذار شد.

خادم در ادامه به فرزندان هدایت شده به زندگی مستقل از مراکز شبانه روزی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته تعداد ۲۶ فرزند دختر و ۳۰ فرزند پسر واجد شرایط پس از بررسی های لازم از مراکز تحت پوشش به زندگی مستقل هدایت شدند.

وی در رابطه با امداد بگیران حوزه اجتماعی نیز عنوان کرد: تعداد کل امداد بگیران در سال گذشته ۲۰۷ نفر بود که ماهیانه مبلغ ۱۷ میلیون ریال به هر نفر و در مجموع کل  ۳ میلیارد و ۵۱۹ میلیون ریال پرداخت شده است.

مدیر بهزیستی شهرستان ری همچنین در مورد هزینه های تحصیلی فرزندان تحت پوشش دفتر زنان و توانمند سازی خانواده بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ به تعداد ۶۰ دانش آموز تحت پوشش مجموعا ۳۰۰ میلیون ریال کمک هزینه تحصیلی و همچنین به ۲ دانشجو نیز مبلغ ۴۵ میلیون ریال کمک هزینه دانشجویی پرداخت شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول