اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

ورزش‌های دانشگاهی راهی برای جلوگیری از آسیب‌های روانی و اجتماعی است

مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی گفت: ورزش سبب ترشح هورمون‌های شادی‌افزا در بدن می‌شود بنابراین تمرکز بر ورزش یکی از بهترین راهکارها برای جلوگیری از آسیب‌های روانی و اجتماعی دانشجویان است.

ورزش‌های دانشگاهی راهی برای جلوگیری از آسیب‌های روانی و اجتماعی  است

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از  روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، ابراهیم نعیمی مدیر کل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان در پنجاه و دومین نشست مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور که به میزبانی دانشگاه شیراز درحال برگزاری است؛ گفت: برای جلوگیری از آسیب های روانی و اجتماعی دانشجویان بهترین راهکار توانمندسازی دانشجویان و انتقال تمرکز از درمان به پیشگیری است که نیاز به حمایت از برنامه ها و فعال تر شدن بخش های مختلف دانشگاه ها و همچنین تشکیل شورای سلامت و سبک زندگی در دانشگاه ها با آئین نامه جدید ابلاغی دارد.
 
مدیر کل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی ادامه داد: دوپامین «هورمن شادی»، سروتونین«هورمون احساس خوب»، اندورفین «هورمون آرامش و لذت هورمن‌هایی هستند که با ورزش کردن در بدن ترشح می شوند و برای سلامت جسمی و روانی دانشجو بسیار حائز اهمیت هستند.
 
 نعیمی افزود: برنامه ریزی برای فعالیت های هیجانی و نشاط آور ورزشی، بازدید از مکان های جدید، برگزاری مسابقات پرشور و هیجانی ورزشی، شرکت در فعالیت های جذاب و هیجان انگیز همه و همه از جمله عواملی هستند که شعار ما یعنی پیشگیری قبل از درمان را تحقق می بخشند بنابراین ایجاد فضاهای ورزشی و ترغیب دانشجویان به شرکت در مسابقات ورزشی و انجام فعالیت های ورزش در سلامت دانشجویان بسیار مهم است.

گفتنی است پنجاه و دومین نشست مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور ۳ تا ۵ خرداد به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول