اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تأکید رؤسای جمهور ازبکستان و سنگاپور بر تقویت مناسبات سیاسی

رؤسای جمهور ازبکستان و سنگاپور در دیداری در کاخ «کوک سرای» در شهر «تاشکند» بر تقویت مناسبات سیاسی و روابط پارلمانی تأکید کردند.

تأکید رؤسای جمهور ازبکستان و سنگاپور بر تقویت مناسبات سیاسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، در دیدار «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان و «حلیمه یعقوب» رئیس جمهور سنگاپور در کاخ «کوک سرای» در شهر «تاشکند» بر تحکیم دیالوگ سیاسی و روابط بین پارلمانی، انجام حمایت متقابل در چارچوب سازمان‌های بین المللی، اجرای برنامه‌های آموزش مدیران دولتی، تشدید روابط در راستای امنیت اجتماعی و تبادلات فرهنگی تاکید شد.

طرفین اذعان کردند که این سفر در سطح عالی برای اولین بار در 25 سال گذشته از زمان برقراری روابط دیپلماتیک بین کشورهاست.

همچنین با رضایتمندی بر اجرای مستمر تمام توافقات در زمینه‌های کلیدی همکاری‌های متقابل به دست آمده در چارچوب سفر تاریخی «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان به سنگاپور در ماه ژانویه سال جاری میلادی تاکید شد.

در این گفت‌وگوها برای تحکیم دیالوگ سیاسی و روابط بین پارلمانی، انجام حمایت متقابل در چارچوب سازمان‌های بین‌المللی، اجرای برنامه‌های آموزش مدیران دولتی، تشدید روابط در راستای امنیت اجتماعی و تبادلات فرهنگی تأکید شد.

رؤسای جمهور به خصوص بر پیشرفت‌های بزرگ در زمینه‌های اقتصادی و بازرگانی و سرمایه گذاری تاکید کردند.

مبادلات بازرگانی از ابتدای سال جاری میلادی چندین برابر افزایش یافته است. سنگاپور به یکی از بزرگترین سرمایه گذاران در ازبکستان تبدیل شده است.

هم اکنون پروژه‌های 3 میلیارد و 800 میلیون دلاری در صنایع شیمیایی و نساجی، حمل‌ونقل و لجستیک، شهرسازی، خدمات آموزشی، خصوصی‌سازی با شرکت‌های پیشرو سنگاپوری مانند Indorama، Meinhardt Group، Franklin Templeton، Enercon، PSA، فرودگاه چانگی در دست اجرا هستند.

همچنین چشم انداز گسترش بیش از پیش همکاری‌های اقتصادی بررسی شد.

در همین راستا ابراز اطمینان شد که نتایج نشست تجاری ازبکستان و سنگاپور در چارچوب برنامه‌های بازرگانی این سفر برای گسترش همکاری‌های سرمایه گذاری با شرکت‌های پیشرو در زمینه‌های مانند تجارت، لجستیک، نوآوری، انرژی و بهداشت کمک کند.

علاوه بر این، مسائل تامین امنیت غذایی و انجام صادرات میوه و سبزیجات به بازار سنگاپور مورد بررسی قرار گرفت.

روسای جمهور بر عزم قاطع خود برای گسترش همکاری‌های متقابل در اجرای پروژه‌های فرهنگی تاکید کردند.

همچنین بر اهمیت به کارگیری تجربه سنگاپور در زمینه مدیریت دولتی و آموزش پرسنل مدیریتی در چارچوب یک مرکز آموزشی مشترک جدید ایجاد شده بر پایه آکادمی مدیریت دولتی وابسته به ریاست جمهوری ازبکستان تاکید شد.

همچنین اعلام شد که از فعالیت دانشگاه‌های سنگاپور در ازبکستان و همچنین تشدید تبادلات منظم فرهنگی، آموزشی و گردشگری بین دو کشور حمایت شود.

روسای جمهور در مورد مسائل روز همگرایی منطقه‌ای در آسیای مرکزی و جنوب شرقی نیز تبادل نظر و به سطح بالای حسن تفاهم و حمایت متقابل در میدان‌های بین المللی به ویژه در چارچوب سازمان ملل متحد و همچنین در روند عضویت ازبکستان در سازمان تجارت جهانی اشاره کردند.

سنگاپور استقلال این کشور را در تاریخ 2 ژانویه سال 1992 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 8 آوریل سال 1997 میلادی بین این دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول