اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سفر از پیش اعلام‌نشده وزیر دفاع انگلیس به اوکراین

وزیر دفاع انگلیس در سفری از پیش اعلام‌نشده به کی‌یف،‌ ضمن دیدار با همتای اوکراینی خود، درباره کمک‌های نظامی به این کشور و درخواست آن برای پیوستن به ناتو رایزنی کرد.

سفر از پیش اعلام‌نشده وزیر دفاع انگلیس به اوکراین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با افزایش کمک‌های نظامی غرب به اوکراین و داغ شدن بحث ارسال جنگنده‌های «اف-۱۶» به این کشور، رسانه‌ها از سفر یک مقام ارشد انگلیسی به کی‌یف خبر می‌دهند.

«بن والاس» وزیر دفاع انگلیس شامگاه چهارشنبه در سفری از پیش اعلام نشده، به کی‌یف رفته و «اُلکسی رزنیکوف» همتای اوکراینی خود دیدار کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، والاس و رزنیکوف در این دیدار درباره تلاش‌های مداوم اوکراین برای پیوستن به ائتلاف نظامی ناتو و ارسال تسلیحات غرب به کی‌یف صحبت کردند.

وی در این سفر مدعی شد: «پوتین باید بداند که نمی‌تواند در این جنگ غیرقانونی که آغاز کرده است، پیروز شود، مهم نیست که چه تعداد سرباز روسی را به خاطر خودخواهی و جاه‌طلبی‌های امپراتوری‌اش به مرگ می‌فرستد. او موفق نخواهد شد و جامعه بین‌المللی تنها در مقابله با این تجاوز قوی‌تر خواهد شد».

طبق این گزارش، والاس با بیان اینکه تردیدی در حق کی‌یف برای دفاع از خود طبق منشور سازمان ملل نیست، اقدام روسیه در حملات هدفمند به جمعیت اوکراین، نادیده گرفتن قوانین بین‌المللی و کنوانسیون ژنو را محکوم کرد.

وزیر دفاع انگلیس همچنین افزود: «متخدان همیشه در کنار اوکراین نه تنها در دفع تجاوز بلکه پس از جنگ نیز خواهند ایستاد».

به نوشته اسپوتنیک، وی سپس بر اهمیت موشک‌های انگلیسی «طوفان سایه» برای اوکراین تاکید کرده و اظهار داشت که این تسلیحات دوربرد از جمله اولین تسلیحات در نوع خود هستند که توسط متحدان کی‌یف در اختیار این کشور قرار گرفته‌اند.

والاس اضافه کرد که به دلیل استفاده مداوم روسیه از تسلیحات دوربرد برای حمله به اوکراین و زیرساخت های حیاتی، ارائه این موشک‌ها به کی‌یف ضروری تشخیص داده شد.

پیش از این نیز در ادامه تنش‌زایی‌های کشورهای غربی با روسیه و اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه مسکو به بهانه آغاز عملیات نظامی ویژه در منطقه دونباس، انگلیس لیست تحریم‌ها علیه این کشور را گسترش داد.

دولت انگلیس طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ۸۶ شخص و نهاد روسی را با هدف جلوگیری از صادرات، به لیست تحریم‌های اقتصادی اضافه کرده است. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول