اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

حضور زائران حج تمتع کشورهای مختلف در مسجدالنبی(ص)+ فیلم

تاکنون برخی از زائران حج تمتع کشورهای ایران، اندونزی، پاکستان، هند و مالزی وارد مدینه منوره شده‌اند و در مسجدالنبی (ص) به زیارت می‌پردازند.

حضور زائران حج تمتع کشورهای مختلف در مسجدالنبی(ص)+ فیلم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، عملیات پذیرش زائران خارجی حج تمتع از روزهای گذشته آغاز شده و فرودگاه مدینه و طائف بیش از سایر فرودگاه‌های عربستان در این روزها میزبان زائران حج تمتع است.

در حال حاضر در کنار زائران سعودی، برخی از زائران کشورهای ایران، اندونزی، پاکستان، هند و مالزی وارد سرزمین وحی شده‌اند و به زیارت می‌پردازند؛ به طوری که در برخی ساعات تعداد زائران نسبت به هفته گذشته بیش از ۲ برابر شده است.

البته مسؤولان سعودی اعلام کرده‌اند که تا حدود یک هفته قبل از آغاز عملیات حج تمتع، همه زائران عمره مفرده باید به شهر و کشورهای خود بازگردند و امکان حضور در مکه مکرمه را ندارند.

در روزهای آینده تعداد زائران حاضر در مدینه منوره افزایش می‌یابد و زائران کشورمان با توجه به محدودیت اسکان، فقط ۶ روز در شهر پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله اقامت دارند.

امسال بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر از کشورهای مختلف از طریق ۱۰۰ ایستگاه پروازی به حج تمتع مشرف می‌شوند و پنج فرودگاه عربستان آماده پذیرش زائران شده است.

در ادامه فیلمی از حال و هوای مدینه منوره با حضور گروهی از زائران حج تمتع ۱۴۴۴ قمری (۱۴۰۲ شمسی) را مشاهده می‌کنید:

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول