اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

اقتصاد یکی از خرمشهرهای پیش روی ملت ایران است

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه اقتصاد یکی از خرمشهرهای پیش روی ملت ایران است گفت: در سایه مؤلفه‌های پیروزی سوم خرداد خرمشهرهای پیش رو ازجمله اقتصاد فتح خواهد شد.

اقتصاد یکی از خرمشهرهای پیش روی ملت ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی فقیه استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی اظهار کرد: شهادت پنج مرزبان در سراوان که در درگیری با اشرار به شهادت رسیدند نشان از این است که ایثار، وفاداری و ازخودگذشتگی در اوج خود قرار دارد و فرهنگ دفاع از ارزش‌های اسلامی زنده است.

وی افزود: دشمنان به دنبال خدشه وارد کردند به امنیت کشور و متوقف کردن پیشرفت هستند و لذا باید هوشیار بود و البته ملت ایران نشان داده همواره هوشیار و بصیر عمل می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی بیان کرد: به برکت انقلاب اسلامی نیروهای مسلح در اوج اقتدار و بالندگی قرار دارند و بسیاری از پیشرفت‌های کشور به برکت نقش‌آفرینی نیروهای مسلح است.

دری نجف‌آبادی ادمه داد: ایران قبل از انقلاب که در اوج وابستگی بود و قدرت‌های خارجی منابع و منافع کشور را چپاول و غارت می‌کردند امروز در اوج استقلال و آزادی و اقتدار است و البته ملت ایران در مسیر گام دوم خرمشهرهای دیگری در پیش دارد که باید فتح کند.

وی یادآور شد: اقتصاد یکی از خرمشهرهای پیش روی ملت ایران است و در سایه مؤلفه‌های پیروزی سوم خرداد خرمشهرهای پیش رو ازجمله اقتصاد فتح خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: تحقق نرخ رشد ۸ درصدی یک واجب عقلی، شرعی، سیاسی و مصداق کار انقلابی است و همه در تحقق آن وظیفه‌دارند و یکی از الزامات مهم آن بهره‌وری است که متأسفانه در کشور ما فراموش‌شده است.

دری نجف‌آبادی اظهار کرد: مدیریت منابع در کشور ما بسیار غلط است و بخش عظیمی از منابع را هدر می‌دهیم و باید تجدیدنظر صورت پذیرد؛ اصلاح الگوی مصرف و جلوگیری از هدر رفت منابع یک ضرورت مهم است.

وی با اشاره به اینکه حذف هزینه‌های اضافی و جلوگیری از مصرف بی‌رویه برای رساندن اقتصاد کشور به رشد ۸ درصدی یک ضرورت مهم است بیان کرد: مبارزه با تورم نیازمند تولید مولد و تولید با ارزش‌افزوده است و تولید داخل باید صادرات را افزایش دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: تولید نسخه شفابخش اقتصاد کشور است و باید در همه بخش‌های کشور محقق شود و این نیازمند عزم ملی و اراده همه‌جانبه است.

دری نجف‌آبادی اضافه کرد: کشورهایی همچون کره جنوبی، ژاپن و چین هیچ نوع منابع اولیه ندارند اما با تولیدات باکیفیت، کار و تلاش شبانه‌روزی و برنامه‌ریزی بازارهای جهانی را در اختیار گرفته‌اند.

وی افزود: بهره‌وری نیروی کار به‌خصوص در حوزه صنعت یک ضرورت مهم است و مدیران صنایع باید توجه داشته باشند در کادر سازی و به‌کارگیری نیروی‌های موردنیاز خود از افراد متخصص، توانمند، دلسوز، باانگیزه، پاک دست و بانشاط استفاده کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی ادامه داد: شرکت هیوندایی کره جنوبی سالانه حدود سه میلیون خودرو تولید و به بازارهای جهانی به‌خصوص ایالات‌متحده صادر می‌کند و عامل موفقیت این شرکت بهره‌وری بسیار بالای نیروی انسانی است.

دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه تحول در بخش‌های کشور با برنامه‌ریزی هدفمند محقق می‌شود و برنامه‌ها باید از مشکلات گره‌گشایی کند گفت: تولید، صادرات و قطع وابستگی می‌تواند کشور را در مسیر توسعه پایدار قرار دهد و منابع موجود باید در این مسیر بکار گرفته شود.

وی بیان کرد: با توجه به امکانات محدود داخلی، مصرف‌گرایی مشکلات را بیشتر می‌کند و مردم و مسئولان باید نسبت به صرفه‌جویی در منابع و استفاده بهینه از امکانات برنامه‌ریزی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: تلاش برای رفع وابستگی به بیگانگان در بخش‌های مختلف یک ضرورت مهم است و استان مرکزی با توجه با ظرفیت‌های عظیم صنعتی و کشاورزی باید در لبیک‌گویی به‌فرمان مقام معظم رهبری پیشگام باشد و در راستای رفع نیازهای اساسی کشور گام‌های بلندی بردارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول