اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

حضور سفرای آمریکای جنوبی در دانشگاه هنر

در راستای گسترش تعاملات علمی و فرهنگی، نشستی با حضور مسوولین دانشگاه هنر، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت ارشاد و سفرای کشورهای آمریکای جنوبی در پردیس باغ ملی دانشگاه هنر برگزار شد.

حضور سفرای آمریکای جنوبی در دانشگاه هنر

به گزارش  گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، محمدرضا حسنایی رئیس دانشگاه هنر، ضمن خیرمقدم به مدعوین، از گییرمو پوئنته اوردوریکا سفیر کشور مکزیک که در برگزاری نشست نقش مهمی داشتند قدردانی کرد و با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری اظهار داشت: طبق فرموده رهبر جمهوری اسلامی ایران، هیچ سخنی ماندگار نخواهد بود مگر در قالب هنر و این سخن اعتقاد جمهوری اسلامی و اعتقاد بنده به عنوان نماینده دیپلماسی هنر ایران در این نشست است.

* حضور ۱۷۳ دانشمند ایرانی در زمره دانشمندان یک درصد برتر جهان است

جهانگیری، نماینده قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین الملل ضمن خوشامدگویی به حاضرین در نشست از حسنایی برای برگزاری این نشست تشکر کرد و گفت: دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران، بستری مناسب برای کشورهایی است که می‌خواهند در مسیر علم و خودکفایی قدم بردارند.
هر چند که در رتبه‌بندی جهانی، دانشگاه‌های ایران در جایگاه واقعی خود نیستند اما به عنوان نماینده رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به جرأت می‌گویم که دانشگاه‌های ایران در رتبه‌های ممتاز هستند و گواه این ادعا، حضور ۱۷۳ دانشمند ایرانی درزمره  دانشمندان یک درصد برتر جهان است.

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه ایران،گفت:دانشمندان ایرانی با اتکاء به دانش و توانمندی‌های خود توانستند پیشرفت‌های فراوانی در حوزه ی علم و فناوری داشته باشند. ایران از زمان‌های دور دروازه علوم جهانی بوده و افرادی چون خواجه نصیرالدین طوسی، ابن سینا، زکریای رازی از جمله دانشمندان به نام این سرزمین هستند. با این پیشینه و پیشرفت‌های امروز، وزارت عتف این آمادگی را دارد تا با تاسیس پارک‌های علم و فناوری همکاری های مشترکی را انجام دهد.

 بالایی نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز ضمن تقدیر از مسوولین دانشگاه هنر، گسترش روابط ایران  با سایر کشورها را نشانه‌ای از اقتدار و استقلال ایران دانست.

در ادامه نشست علیرضا دلخوش مدیرکل دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه نیز ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست گفت: ارتباط علمی بین دانشگاه‌ها زیرساخت ارزشمندی در جهت ارائه تصویری واقعی از کشورها و ملت‌ها است تصویری به دور از تبلیغات رسانه‌ای. به همین دلیل وزارت امور خارجه از گسترش روابط بین دانشگاهی ایران و سایر کشورها حمایت می‌کند.

وی در ادامه گفت: امیدوارم این نشست آغازی برای گسترش ارتباط‌های فرهنگی و هنری میان دانشگاه هنر و دانشگاه‌های کشورهای آمریکای جنوبی باشد و تفاهم نامه‌های منعقد شده اجرایی شود.

رومینا گوادالوپه پرز راموس سفیر کشور بولیوی ضمن تشکر از سفیر مکزیک در ایجاد این ارتباط، از مسوولان دانشگاه هنر و جمهوری اسلامی ایران نیز جهت این میزبانی شایسته قدردانی کرد.

وی با اشاره به عنوان نشست «هنر، پل ارتباط فرهنگی در عرصه بین‌الملل » گفت: معادلات جهانی در حال تغییر است و هنر نقش بسیار بزرگی در این تغییرات خواهد داشت یکی از نقش‌های  هنر ایجاد اتحاد و تغییر در سلطه جهانی خواهد بود.

*  آمادگی همکاری دانشگاه هنر کوبا را با دانشگاه هنر

آلبرتو گونزالس کاسالس سفیر کوبا در ایران، با اشاره به صحبت فیدل کاسترو رهبرکوبا گفت: بدون فرهنگ و هنر هیچ خودکفایی وجود نخواهد داشت. تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه کشور ما و سایر کشورها از جمله ایران از سوی آمریکا اعمال شده است اجازه تبادل فرهنگ را به ما نمی‌دهد و این تحریم‌ها هدفی جز از بین بردن نمادهای فرهنگی ما ندارند.

وی در ادامه آمادگی همکاری دانشگاه هنر کوبا را با دانشگاه هنر اعلام کرد.

خوزه رافائل سیلوا آپونته سفیر کشور ونزوئلا نیز ضمن قدردانی از برگزاری این نشست گفت: مسافت بین ایران و ونزوئلا نمی‌تواند مانعی برای همکاری‌های همه جانبه این دو کشور باشد.

وی با اشاره به حضور وزیر علوم کشور ونزوئلا در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، حضور وی را برای هر دو کشور پربار دانست.

سفیر ونزوئلا گفت: آمریکا سعی دارد فرهنگ کشورهای مستقل را نادیده بگیرد و این نشست می تواند مکان مناسبی برای ایجاد اتحاد و معرفی فرهنگ‌های مختلف باشد.

برالدو رو که نیکولا فلانگین سفیر جمهوری شرقی اروگوئه نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در این نشست، گفت: امیدوارم همکاری‌های بیشتری در زمینه های فرهنگی و هنری بین کشور من و ایران ایجاد شود.

نماینده کشور برزیل در این نشست، از تلاش‌های سفیر مکزیک و مسوولان دانشگاه هنر قدردانی کرد و گفت: در حال حاضر این کشور بورس‌های تحصیلی متنوعی برای دانشجویان ایرانی دارد که امیدواریم گسترش یابد.

نماینده کشور آرژانتین هم ضمن تشکر از مسئولان دانشگاه هنر و سایر نهادها در نشست، همکاری در حوزه  فرهنگ را بهترین شروع برای همکاری‌های مشترک دانست و گفت: این نشست اقدام خوبی برای آغاز همکاری‌های بدون قضاوت است .

نماینده کشور شیلی با اشاره به فرهنگ چند هزار ساله ی ایران گفت: از کشف کشور من ۵۰۰ سال می‌گذرد و مطمئنم که باید از این فرهنگ چند هزار ساله آموخت و بهره برد. در کشور من دانشگاه مترادف همه خواهی است و ما باید با احترام به همه  نظرها گردهم آییم و خوشبختانه ایران این روحیه و ظرفیت را دارد و از شما می‌خواهم که این مسیر را ادامه دهید. در شیلی حضور زنان در اجتماع به تازگی آغاز شده است در صورتی که حضور زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی به شدت در این کشور مشهود است.

نماینده کشور اسپانیا در این نشست گفت: روابط و همکاری‌های فرهنگی بین ایران و اسپانیا سابقه‌ای طولانی دارد. همکاری‌هایی با دانشگاه‌های مختلف ایران در زمینه تبادل دانشجو داشته‌ایم و آموزش زبان اسپانیولی یکی از رشته‌های تحصیلی در دانشگاه های ایران است.

گییرمو پوئنته اوردوریکا سفیر مکزیک، که در ایجاد این ارتباط نقش مهمی داشت نیز ضمن تشکر از حاضرین به حضور در سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران اشاره کرد و گفت: امیدوارم بتوانیم همکاری با دولت ایران را در زمینه‌های مختلف گسترش دهیم.

در ادامه نشست سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در وزارت ارشاد نیز ضمن قدردانی از برگزاری این نشست گفت: ایران و کشورهای آمریکای لاتین دارای تنوع فرهنگی و هنری هستند و پیشنهاد می‌کنم در سه عرصه تعامل و همکاری داشته باشند: برپایی هفته‌های فرهنگ و هنر ، حضور کشورهای آمریکای لاتین در رویداد بین‌المللی مد و فشن که سال آینده برگزار خواهد شد و تشکیل یک دبیرخانه دائمی دیپلماسی میان کشورهای آمریکای لاتین و دانشگاه هنر.

ایساک لنین برآوو جین سفیر نیکاراگوئه در ایران، روابط بین ایران و کشور خود را خوب توصیف کرد و گفت: از زمان حضور رییسی به عنوان رئیس جمهور کشور ایران روابط این دو کشور بیش از قبل شده و گواه این مطلب حمایت همیشگی وزارت امور خارجه ایران از فعالیت‌های کشور من است. آنچه لازم می دانم در اینجا مطرح کنم موضوع تبادل دانشجو و اعطای بورس کامل به دانشجویان علاقمند کشورم به تحصیل در ایران است . نیکاراگوئه دارای دانشگاه‌های زیادی است اما ظرفیتهای موجود در دانشگاه‌های ایران بسیار بیشتر است. برای کشور من ایران الگوی مثال زدنی است که با وجود تمام تحریم ها توانسته پیشرفتهای قابل توجهی داشته باشد و امروز ایران رتبه  سوم علم پزشکی و پیوند عضو را در جهان دارد.

دیگر میهمان این نشست  محمدرضا رضوان طلب رئیس کتابخانه و موزه ملک بود که ضمن تشکر و قدردانی از  حسنایی، توضیحاتی در مورد آثار موزه ملک ارائه کرد و گفت: این موزه یک بانک هنر و تمدن اسلامی است و از همه شما دعوت میکنم که از آثار این موزه دیدن کنید.

 علیرضا حیدرزاده نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر نیز ضمن خیرمقدم به مدعوین گفت: هنر قابلیت آن را دارد که انسان را از عالم حس به عالم معنا پرواز دهد. توجه به فلسفه و عرفان اسلامی را به همه شما توصیه می‌کنم.

داوود رنجبران معاون پژوهش و فناوری دانشگاه هنر نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور میهمانان در دانشگاه هنر اشاره‌ای به تاریخ چندهزار ساله ایران داشت و گفت: شهر سوخته در استان سیستان و بلوچستان یکی از نمونه‌های تمدن ایران است. با ظهور اسلام ایران با این تمدن غنی در خدمت اسلام قرار گرفت. دانشگاه هنر آمادگی تبادل اساتید و دانشجویان، انجام رویدادهای مشترک هنری ، ایجاد فرصت‌های مطالعاتی را دارد و امیدوارم که بتوانیم از ظرفیت‌های هم استفاده کنیم.

در ادامه نشست علیرضا شیخی رئیس دانشکده هنرهای کاربردی هم  ضمن معرفی رشته های تحصیلی دانشکده هنرهای کاربردی آمادگی این دانشکده را در ایجاد تعامل و همکاری‌های مشترک اعلام کرد.

گفتنی است در پایان افراد حاضر در این نشست از ساختمان‌های تاریخی باغ ملی بازدید کردند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول