اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

رئیس سازمان بازرسی: تولید خودروی پرمصرف مصداق هدررفت بیت‌المال است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: هنوز در کشور خودروهایی را تولید می‌کنیم که 2 تا سه برابر خودروهای تولیدی کشورهای دیگر مصرف بنزین و نفت‌گاز دارند و مصداق بارز به هدر دادن بیت‌المال است.

رئیس سازمان بازرسی: تولید خودروی پرمصرف مصداق هدررفت بیت‌المال است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، ذبیح‌الله خدائیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان سمنان در سالن‌ جلسات یادگار امام (ره) استانداری سمنان ضمن گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر اظهار کرد: رزمندگان توانستند با جانفشانی و ایثار خود، حماسه آزادسازی خرمشهر را بیافرینند.

وی افزود: آزادسازی خرمشهر ۱۹ هزار اسیر عراقی را به همراه داشت و این امری بود که بسیاری از صاحب‌نظران نظامی آن را غیرممکن می‌دانستند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: عملیات بیت‌المقدس و حماسه آزادسازی خرمشهر، اقدامی بود که دست خداوند از آستین رزمندگان بیرون آمد و این موفقیت را رقم زد.

خدائیان بیان کرد: امروز باید گوش به فرمان ولی مسلمین جهان و مقتدایمان باشیم تا تکلیف خود را برابر توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان نظام بدانیم.

اقتصاد مقاومتی راهکار مقابله با تحریم‌ها است

وی عنوان کرد: راهکار مقابله با تحریم‌ها و جنگ اقتصادی، اقتصاد مقاومتی است؛ اقتصادی که در شرایط تحریم، رشد و شکوفایی اقتصاد جامعه را تضمین کرده و معنای آن اقتصاد ریاضتی نیست.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور اضافه کرد: حمایت و کمک به بخش خصوصی یکی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی و مردمی بودن یکی از شاخصه‌های اصلی آن است.

خدائیان افزود: استان سمنان از ظرفیت‌های بسیار مطلوبی برخوردار است که می‌تواند بخش مهمی از اقتصاد جامعه را اداره کند و چرخ اقتصادی کشور را داخل این استان به چرخش در آورد.

وی اظهار کرد: مدیریت مصرف در منابع، یکی دیگر از مباحث شاخصی است که در حوزه تحقق اقتصاد مقاومتی تأثیر زیادی دارد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: ما هنوز در کشور خودروهایی را تولید می‌کنیم که 2 تا سه برابر خودروهای تولیدی کارخانه‌های کشورهای دیگر مصرف بنزین و نفت‌گاز دارند که این مهم مصداق بارز به هدر دادن بیت‌المال است.

اقتصاد نفتی باثبات نیست

خدائیان بیان کرد: ما باید به صورت مستمر وابستگی خود را به نفت کم کنیم؛ چراکه همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید دارند، اقتصاد نفتی اقتصاد باثباتی نیست.

وی تصریح کرد: از طریق تنوع‌بخشی به صادرات و تولیدات در کشور، می‌توانیم از وابستگی به نفت رهایی پیدا کنیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: همه ما باید بدانیم که خروج از دولتی بودن اقتصاد و خروج از وابستگی به نفت، راه موفقیت کشور است.

خدائیان عنوان کرد: امروز باید تلاش کنیم تا با فراهم کردن شرایط مطلوب، از خروج نخبگان جلوگیری و از فکر و نظر آنها استفاده کنیم.

وی افزود: قانون بهبود فضای کسب و کار، قانون تسهیل صدور مجوزها، قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان،‌ قانون رفع موانع تولید و ... از جمله تکالیف همه ما است که باید در راستای تحقق آن تلاش کنیم و نباید یک متقاضی سرمایه‌گذاری و تولید، ۶ ماه تا یک سال در بروکراسی اداری معطل بماند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور اظهار کرد: از وظایف بازرسی کل استان این است که بر اجرای صحیح و کامل این قوانین و حُسن اجرای امور نظارت داشته باشد.

خدائیان گفت: در استان سمنان شاهد تقویت و فعالیت بخش خصوصی هستیم که امری بسیار ارزشمند است و زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی را مهیا می‌کند.

مدیران پاک‌دست حمایت می‌شوند

وی اضافه کرد: حمایت از مدیران پاک‌دست امری قابل توجه و مَدنظر است و پیشگیری از وقوع هرگونه جرم، تخلف و سوء جریان به دور از مچ‌گیری، از اولویت‌ها و برنامه کاری ما در سازمان بازرسی کل کشور است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: در زمینه کاهش جوانی جمعیت که جزو دغدغه‌ها و چالش‌های مطرح‌شده توسط استاندار سمنان بود، ضرورت دارد تا قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده به نحو مطلوب در استان اجرایی شود.

خدائیان افزود: در زمینه تأمین آب برای استان سمنان نیز باید با یک افق دید بلندمدت، اقدامات اساسی را در دستور کار قرار داد و علاوه بر اجرای برنامه‌ریزی‌های بلندمدت، تصمیمات گرفته شده از قبل نیز پیگیری و اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: رعایت مقررات و قانون هوای پاک در استان سمنان نیز مَدنظر قرار داشته باشد و نیاز است تا به‌کارگیری صنعت سبز در دستور کار باشد.

پایان پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول