اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

کاهش ۵ درصدی آمار سزارین در شیروان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه ترویج زایمان بی درد یکی از راهکارهای گرایش بانوان به زایمان طبیعی است، گفت: انجام عمل سزارین در شیروان ۵ درصد کاهش داشته است.

کاهش ۵ درصدی آمار سزارین در شیروان

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز علی عفتی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی در بازدید از بیمارستان امام خمینی (ره) شیروان اظهارکرد: یکی از عمده دلایل گرایش بانوان به سمت و سوی سزارین ترس از درد زایمان است که با مهیا کردن اقدامات زایمان بی درد و آموزش می‌توان آمار سزارین را کاهش داد که این بیمارستان در این زمینه عملکرد موفقی داشته و جزو بیمارستان‌های برتر در سطح استان است.

وی با بیان این‌که در سال ۱۴۰۱ بیمارستان امام خمینی ره شیروان ۵ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ سزارین ها کاهشی بوده گفت: استاندارد سزارین در جهان ۳۰ درصد از کل است که بیمارستان امام خمینی(ره) شیروان در سال ۱۴۰۰ به میزان ۴۲ درصد بوده که با ۵ درصد کاهشی که در سال ۱۴۰۱ داشته به استاندارد جهانی نزدیک شده که امید است در آینده نزدیک حتی به آمار زیر استاندارد جهانی نیز برسیم.

پایان پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول