اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

طبیعت کشور با حفاظت سنتی محفوظ نمی‌ماند

معاون محیط‌ زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاطت محیط‌زیست بر دوری از حفاظت سنتی و اقتصادی شدن فکر و اندیشه تنوع زیستی کشور تأکید کرد.

طبیعت کشور با حفاظت سنتی محفوظ  نمی‌ماند

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، حسن اکبری معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاطت محیط‌زیست در آیین افتتاح نخستین همایش ملی پارک‌های ملی و مناطق تحت حفاظت که در تالار شهید باشقره مرکز بازدیدکنندگان پارک ملی گلستان برگزار شد، اظهار کرد: با حفاظت سنتی و روش پایه‌گذاری شده گذشته نمی‌توان طبیعت کشور را حفظ کرد و باید این رویه تغییر یابد.

 وی با بیان اینکه باید با فکر و اندیشه تنوع زیستی اقتصادی شود، ادامه داد: اگر ادعا می‌کنیم جزء کشورهای برتر دنیا از لحاظ زیستی هستیم، نباید همه بار اقتصادی را به دوش دولت گذاشته و از نقش مردم و جامعه محلی غافل شویم.

معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی با تأکید بر اینکه با منابع مالی ناکافی نمی‌شود حافظ محیط‌زیست شد، افزود: متأسفانه نتوانسته‌ایم ضوابط کافی برای کارها تدبیر کنیم و مهمترین مشکل، یعنی اقتصادی کردن حفاظت همچنان وجود دارد.

 وی قاچاق، بیماری، شکار غیرمجاز، برداشت بی‌رویه از حیات وحش و جزیره‌ای شدن زیستگاه‌ها را از آسیب‌های جدی محیط‌زیست دانست و خاطرنشان کرد: با منابع مالی ناکافی که در اختیار سازمان قرار می‌گیرد، نمی‌شود کاری را پیش برود و فقط با ایثارگری همکاران این شرایط حفظ شده است.

 اکبری با اشاره به اینکه امروز در پارک ملی گلستان «داغ‌ترین نقطه کشور به لحاظ تنوع زیستی» قرار داریم، اضافه کرد: امیدوارم حداکثر استفاده از فضای این همایش در راستای پیشبرد اهداف توسعه‌ای سازمان محیط‌زیست، حفظ محیط‌زیست کشور و هدایت صحیح افکار عمومی در مشارکت برای حفاظت شود.

 معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی با بیان اینکه نباید طرفداران احساسی ذهن تصمیم‌گیرندگان و سیاست‌گذاران محیط زیست را اشغال کرده و از مسیر و هدف اصلی دور کنند، اضافه کرد: این انتظار از فعالان عرصه‌های دانشگاهی می‌شود تا دستاوردهای و یافته‌های علمی آنها به کمک محیط‌زیست بیاید و در قفسه کتابخانه‌ها محصور نشود.

گفتنی است، اولین همایش ملی پارک های ملی و مناطق تحت حفاظت در بخش‌های مختلف، همراه با کارگاه‌های تخصصی به میزبانی استان گلستان برگزار می‌شود.

پایان پیام/


 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول