اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تبریک «رحمان» به مناسبت روز جوان به مردم این کشور

رئیس جمهور تاجیکستان در پیامی روز جوان را به جوانان این کشور تبریک گفت و بر نقش مهم آنها در زندگی، جامعه و دولت، تأکید کرد.

تبریک «رحمان» به مناسبت روز جوان به مردم این کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان روز جوانان را به مردم کشورش تبریک گفت.

رحمان در ادامه با خرسندی از تاجیکستان به عنوان سرزمین جوانان نام برد و گفت: جوانان در زندگی جامعه و دولت نقش بسزایی را ایفا می‌کنند، سهم قابل توجهی در توسعه کشور و بهبود قلمرو آن دارند و از منافع سرزمین مادری خود محافظت می‌کنند.

رئیس جمهور تاجیکستان همچنین خاطرنشان کرد که «دوشنبه» از همان آغاز به دست آوردن استقلال به جوانان توجه زیاد داشته است و سیاست دولتی جوانان این کشور متمرکز بر ایجاد شرایط مساعد برای شکل‌گیری و شکوفایی استعدادهای جوانان و همچنین حل مشکلات زندگی و فعالیت‌های این قشر اجتماعی است.

بنابر سخنان رحمان، اسناد و برنامه‌های تصویب شده برای رعایت حقوق جوانان که در قانون اساسی تضمین شده است، تقویت موقعیت آنها در زندگی اجتماعی، سیاسی و معنوی جامعه، بهبود شرایط زندگی و مهارت و گسترش هویت ملی آنها کمک می‌کنند.

وی در بخش دیگری با اشاره به خطر فعالیت‌های تروریستی و افراط‌گرایی و تغییرات سریع در جهان بر لزوم آگاه و تحصیل‌کرده بودن قشر جوان و آمادگی آنها برای مقابله با هرگونه تهدیدات علیه دولت و ملت این کشور، تاکید کرد.

رئیس جمهور تاجیکستان گفت که جوانان را یکی از اولویت‌های خود می‌دانیم و در این راستا، بر این نکته که جوانان نیروی قدرتمند و خلاق و ضامن آینده تاجیکستان هستند، اشاره کرد.

وی در پایان سخنان خود این مناسبت را به جوانان کشورش بار دیگر تبریک گفت و برای آنها عمر طولانی، موفقیت در فعالیت‌ها در راستای تامین رفاه و سعادت در میهن خود، آرزو کرد.

روز جوانان از سال 1997 در تاجیکستان جشن گرفته می‌شود. در این روز مسابقات ورزشی، المپیادهای مدارس، نمایشگاه‌ها و کنسرت‌ در سراسر این کشور برگزار می‌شوند.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول