اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اصفهان

بانوی ملی‌پوش اصفهانی: می‌خواهم پرچم وطنم را به اهتزاز دربیاورم

ملی‌پوش اصفهانی تکواندو گفت: می‌خواهم افتخار‌آفرینی‌های بیشتر و بهتری داشته باشم تا شاهد به اهتزاز در آمدن پرچم وطن ستودنی‌ خود، ایران باشیم.

بانوی ملی‌پوش اصفهانی: می‌خواهم پرچم وطنم را به اهتزاز دربیاورم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، فاطمه سلمانی‌زاده ملی‌پوش جوان نجف‌‌آبادی تکواندو کشورمان است که علی‌رغم سن کم خود افتخارات فراوانی در کارنامه ورزشی‌اش دیده می‌شود و هدفش به اهتزاز در آوردن پرچم سه رنگ ایران در میادین بین‌المللی است. 

از همین رو با این ملی‌پوش تکواندو اصفهان هم‌صحبت شدیم که در ادامه می‌توانید این گفت‌وگو را بخوانید.

در شنا فعالیت می‌کردم اما به تکواندو آمدم

فارس: ابتدا معرفی کوتاهی از خود داشته باشید.

سلمانی‌زاده: فاطمه سلمانی‌زاده هستم، متولد ۱۳ دی ماه سال ۸۵ از شهر نجف آباد اصفهان، تنها بانوی ملی‌پوش در شهر نجف آباد اصفهان هستم که در این سن توانستم مدال در سطح جهانی کسب کنم.

فارس: چرا تکواندو را انتخاب کردید؟ 

سلمانی‌زاده: خواهرم تکواندو‌کار بودند و من هم کم کم علاقه‌مند شدم و به کمک ایشان تکواندو را شروع کردم.

فارس: واکنش خانواده به انتخاب شما چه بود؟ 

سلمانی‌زاده: خانواده همیشه مشوق و پشتیبان من بودند و این مورد نیز استثنا نبود. 

فارس: در سایر رشته‌ها نیز فعالیت داشتید؟ 

سلمانی‌زاده: بله، چند سالی در رشته‌ شنا فعالیت کردم و مقام‌های استانی نیز به دست آوردم ولی در نهایت تصمیم به تغییر رشته گرفتم.

نقره مسابقات جهانی را به دست آوردم

فارس: در کنار ورزش به تحصیل نیز ادامه می‌دهید، چالشی در این زمینه وجود ندارد؟ 

سلمانی‌زاده: بله ادامه می‌دهم، شنیدن کلمه نمی‌توانی از زبان معلم‌هایم کمی من را اذیت می‌کند اما با مدیر مدرسه شرایط من را درک کرده و این موضوع به ادامه مسیر من کمک می‌کند، با این حال سختی های خودش رو دارد. 

فارس: چه زمانی به تیم ملی راه یافتید و چه حس و حالی داشتید؟ 

سلمانی‌زاده: از سال گذشته عضو تیم ملی هستم، رقابت بسیار سخت و فشرده بود و کمی استرس داشتم اما به خوبی گذشت و تجربه دل‌پذیری بود. 

فارس: در چه تیم‌های باشگاهی و چه لیگ‌هایی در دوران ورزشی خود حضور داشتید؟ 

سلمانی‌زاده: در تیم‌های معراج تهران و اصفهان حضور داشتم و در لیگ‌های برتر و قهرمانی‌های کشور شرکت کردم، همچنین سرپرست تیم نجف آباد در مسابقات کشوری هستم.

فارس: در مسابقات داخلی چه افتخاراتی‌ کسب کردید؟  

سلمانی‌زاده: سال ۹۹ در مسابقات قهرمانی کشور طلای انفرادی و نقره تیمی را به دست آوردم، سال ۱۴۰۰ طلا انفرادی لیگ برتر و نقره تیمی، سال ۱۴۰۱ دو نقره انفرادی و تیمی لیگ برتر، در کل ۱۹ مدال طلا در رقابت‌های مختلف کسب کردم، حکم فنی‌ترین بازیکن مسابقات و ۴ مدال نقره و ۱ برنز در مسابقات بین المللی که بین ۲۵ کشور توسط استاد نظم‌ده از البرز برگزار شد را در کارنامه دارم.

فارس: در چه مسابقات بین‌المللی شرکت داشتید و چه افتخاراتی کسب کردید؟ 

سلمانی‌زاده: در مسابقه جهانی آنلاین ۲ مدال طلا و در مسابقه جهانی حضوری به میزبانی گویانگ کره جنوبی یک نقره و یک برنز به دست آوردم.

امیدوارم رقابت‌های تکواندو سالم‌تر برگزار شود

فارس: وضعیت قرارداد شما به چه شکل است؟ اصلا قراردادی دارید؟ 

سلمانی‌زاده: خیر، به دلیل کم بودن یا بهتر است بگویم نبودن اسپانسر نمی‌توانیم با شرکتی یا تیمی قرارداد ببندیم، شاید اگه رسانه‌ها در مورد مزایای اسپانسرینگ برای تیمی که سرمایه‌گذاری روی آن قابل اطمینان است، اطلاع‌رسانی کنند و شرکت‌ها بیشتر با رشته‌ ما آشنا شوند، بتوانیم این مشکل را رفع کنیم.

فارس: چه مسابقات و رقابت‌هایی را در پیش دارید؟ 

سلمانی‌زاده: مسابقات زیادی در پیش است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مسابقات آسیایی نونهالان و نوجوانان و مسابقات جهانی که به میزبانی هنگ‌کنگ برگزار می‌شود، اشاره کرد.

فارس: وضعیت تکواندو اصفهان را چطور ارزیابی می‌کنید؟ چه پیشنهادی برای بهبود وضعیت دارید؟ 

سلمانی‌زاده: تکواندو اصفهان سطح خیلی بالایی در کشور دارد و به همین دلیل هم رقابت بالاست اما بهتر است که شاهد هیچ تخلف و تقلبی در این مسابقات نباشیم، متاسفانه بعضی از اساتید در بعضی از موارد چون تجربه بیشتری دارند از تجربه خود برای به زور بالا آوردن بچه‌های خود استفاده می‌کنند و این از نظر من یک بی‌عدالتی در تکواندو است که اگر نباشد و رقابت‌ها سالم‌تر برگزار شوند، برای همه لذت‌بخش‌تر خواهد بود. 

فارس: چه اهدافی برای آینده ورزشی خود در نظر دارید؟ 

سلمانی‌زاده: می‌خواهم افتخار‌آفرینی‌های بیشتر و بهتری داشته باشم تا شاهد به اهتزاز در آمدن پرچم وطن ستودنی‌ خود، ایران باشیم. 

فارس: صحبت پایانی؟ 

سلمانی‌زاده: خداوند را سپاس می‌گویم که همیشه همراه من بوده است، از پدر و مادر و مربیان عزیزم که در تمام لحظات از کمک به من دریغ نکردند، به خصوص مربی اصلی خود که خواهر عزیزم هستند، تشکر می‌کنم و امیدوارم بتوانم با موفقیت‌های خود آن‌ها را خوشحال کنم.

‌پایان پیام/۶۳۰۹۰/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول