اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تظاهرات معیشتی کشاورزان اروپایی علیه واردات غلات از اوکراین

کشاورزان اروپای مرکزی و شرقی روز سه‌شنبه در بروکسل به خیابان‌ها آمدند تا به واردات غلات از اوکراین اعتراض کنند.

تظاهرات معیشتی کشاورزان اروپایی علیه واردات غلات از اوکراین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کشاورزان اروپای مرکزی و شرقی روز سه‌شنبه در بروکسل به خیابان‌ها آمدند تا به واردات غلات از اوکراین اعتراض کنند. تظاهرات‌کنندگان می‌گویند واردات این محصول بر معیشت آنها تأثیر می‌گذارد.

این گروه از اتحادیه اروپا می‌خواهد که اقدامات قاطع و بلندمدتی در مورد این موضوع که باعث ایجاد تنش در منطقه می‌شود، اتخاذ کند. 

سال گذشته، اتحادیه اروپا برای حمایت از کشور جنگ‌زده اوکراین عوارض واردات محصولات کشاورزی این کشور را لغو کرد اما غلات ارزان قیمت بسیاری از کشاورزان محلی را مجبور به خروج از این بازار کرده است. 

«دری بیزو» که یک کشاورز رومانیایی‌تبار است در گفت‌وگو با یورونیوز می‌گوید: «ما به اقداماتی نیاز داریم تا ترانزیت، پایان حمل و نقل نباشد. بنابراین ما می‌خواهیم غلات ما به کشورهای فقیرتر و به آفریقا برود زیرا ما آنقدر غلات داریم که غلات خودمان را بفروشیم.» 

اتحادیه اروپا در پایان ماه آوریل با پنج کشور عضو قراردادی منعقد کرد که به آنها اجازه می‌داد فروش و ذخیره غلات اوکراینی را در قلمرو خود متوقف کنند. این توافق همچنین به آنها کمک مالی ۱۰۰ میلیون یورویی اختصاص می‌دهد. با وجود این توافق مذکور در ۵ ژوئن منقضی می شود.

کشاورزان اکنون خواستار بودجه اضافی اتحادیه اروپا و همچنین اقدامات قوی‌تری مانند کنترل‌های کیفی‌تری برای واردات هستند.

تولیدکنندگان اروپای شرقی می گویند که نمی توانند با تولیدکنندگان اوکراینی رقابت کنند، زیرا آنها بر اساس قوانین سبز سختگیرانه اتحادیه اروپا و دستورالعمل های آفت کش‌ها عمل نمی‌کنند.

یوزف لوزی، نایب رئیس اتاق کشاورزی مجارستان، گفت که این منصفانه نیست. او گفت: «تولیدکننده اوکراینی با شرایط یکسان تولیدکننده اتحادیه اروپا تولید نمی‌کند.

ما قوانین سبزی داریم که در اتحادیه اروپا اجباری است و استفاده از مواد شیمیایی که ممکن است در اوکراین مجاز باشد از مدت‌ها پیش در اتحادیه اروپا ممنوع است.»

کشاورزان خواسته های خود را روز سه شنبه به کمیسر کشاورزی اروپا در بروکسل ارائه کردند. یک سخنگوی این کمیسیون به یورونیوز گفت که قبل از انجام هر گونه گام بعدی، آنها از همه کشورهای عضو انتظار دارند توافقات قبلی را اجرا کنند و ممنوعیت های واردات یک جانبه را لغو کنند، کاری که مجارستان تاکنون موفق به انجام آن نشده است.

میریام گارسیا فرر، سخنگوی کمیسیون، گفت: «در حال حاضر ما همچنان منتظر حذف برخی از اقدامات ملی یکجانبه هستیم که قبل از پیگیری مراحل بعدی ارائه شده است.»

سایر کشورهایی که درخواست کمک مالی می‌کنند و با مشکلاتی مانند خشکسالی مواجه هستند، هشدار داده‌اند که کمک به کشاورزان در اروپای شرقی نمی‌تواند به قیمت سایر مسائل ضروری باشد.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده است.

دولت اوکراین اما استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی« خود خوانده است.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول