اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد فناور اولویت جهاد دانشگاهی در کردستان

رئیس جهاد دانشگاهی استان کردستان گفت: توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد فناور از اولویت‌های این نهاد در کردستان است.

توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد فناور اولویت جهاد دانشگاهی در کردستان

اکبر اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: جهاد دانشگاهی از نهادهای مولود انقلاب اسلامی است که در خرداد ماه 85 در کردستان تاسیس شد و فعالیت خود را براساس وظایف محوله آغاز کرد.

وی عنوان کرد: جهاد دانشگاهی با اتکا به ظرفیت نیروهای متخصص و متعهد توانسته در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و اشتغال و کارآفرینی گام‌های موثری برای توسعه استان کردستان بردارد.

به گفته وی، گسترش تحقیقات و شکوفایی استعدادها، برای نیل به خوداتکایی، توسعه امور فرهنگی در سطح جامعه از طریق همکاری با مراکز علمی و سایر مراجع و نهادهای فرهنگی به خصوص برای نسل جوان از مهم‌ترین اولویت‌ها و برنامه‌های جهاد دانشگاهی در سطح کشور و استان است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کردستان افزود: جهاد دانشگاهی با اجرای طرح‌های کاربردی و نیمه‌صنعتی از طریق پیوند با مراکز علمی و تحقیقاتی به منظور به کارگیری نتایج پژوهش‌ها، گامی مهم در مسیر توسعه در سطح کشور و به تبع آن استان برداشته است.

اسدی با تاکید براینکه دانشجو محوری در فعالیت‌های فرهنگی از اولویت مهم این نهاد انقلابی است، اذعان کرد: در فعالیت‌های فرهنگی سعی کرده‌ایم جوانان را به عنوان شاخصه اصلی مورد توجه قرار دهیم.

وی به اقدامات انجام گرفته گریزی زد و با عنوان اینکه منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و جهاد تبیین سرلوحه فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در کردستان است، گفت: برگزاری مسابقات مناظره دانشجویی، نشست‌های تخصصی دانشجویی، سلسله نشست‌های جهاد تبیین با محوریت آشنایی با آرا و اندیشه‌های اخلاقی امام خمینی(ره)، انجام طرح‌های افکارسنجی ملی و استانی در موضوعات مختلف و چاپ ۴۲ عنوان کتاب دانشگاهی و ... از برنامه‌های مورد توجه در این حوزه بوده است.

به گفته وی، مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی از دیگر ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی است که فعالیت خود را در سال ۱۳۸۹ با سه کد رشته آغاز کرده و هم اکنون با دارابودن ۱۳ کد رشته فعال در مقطع کاردانی و ۱۴ کد رشته فعال در مقطع کارشناسی در استان کردستان فعالیت می‌کند.

وی اذعان کرد: جهاد دانشگاهی کردستان در حال حاضر دارای دو ساختمان ستادی و آموزشی با زیربنای ۵ هزار مترمربع در مرکز استان و همچنین مراکز آموزشی کوتاه مدت در سطح اکثر شهرستان‌های استان است.

به گفته وی، جهاد دانشگاهی استان کردستان در چند سال اخیر در حوزه اشتغال و کارآفرینی توانسته است با همکاری سایر نهادهای متولی در کاهش بیکاری استان با انجام طرح‌های خدمات هدایت شغلی مددجویان کمیته امداد، پایش اشتغال و اجرای طرح مشاغل خانگی و ... نقش مهمی را ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد مراکز نوآوری و شکوفایی در شهرستان‌های سنندج و بیجار از اقدامات ارزشمند جهاد دانشگاهی در سطح استان بوده است، گفت: استقرار چندین شرکت دانش بنیان و واحد فناور در استان کردستان انجام گرفته و بهره‌گیری از نیروهای جوان متخصص، پرانرژی و باانگیزه در قالب مجموعه‌های دانش‌بنیان در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول