اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

دولت‌ها بدون نخبگان نمی‌توانند تحولات اساسی ایجاد کنند/ لرستان نیازمند توسعه زیرساخت‌ها

معاون رئیس جمهور گفت: دولت‌ها بدون نخبگان و خواص نمی‌توانند تحولات اساسی و بنیادین را ایجاد کنند.

دولت‌ها بدون نخبگان نمی‌توانند تحولات اساسی ایجاد کنند/ لرستان نیازمند توسعه زیرساخت‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمیعصر امروز در جلسه هم اندیشی با نخبگان، تشکل‌های شاهد و ایثارگران لرستان، با اشاره به اینکه لرستان متاسفانه جزو استان‌هایی است که در بسیاری از شاخص‌ها از میانگین کشوری پایین‌تر است، اظهار کرد: لرستان برای برون رفت از وضعیت موجود نیازمند توسعه زیرساخت‌ها است.

وی افزود: جلسه امروز را در دیگر استان‌ها هم داریم، زیرا دانشجویان را رهبران اجتماعی و مرجعیت فکری می‌دانیم.

معاون رییس جمهور گفت: دولت‌ها بدون نخبگان و خواص نمی‌توانند تحولات اساسی و بنیادین را ایجاد کنند.

قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: برای اینکه مردم را پای کار بیاوریم نیاز به رهبری، طبقه‌بندی و سازمان‌دهی است و در این میان وظیفه خواص در تبیین و آگاه سازی پررنگ است.

وی گفت: ایثارگران با توجه به اینکه برای این انقلاب بخشی از جان خود را تقدیم کرده‌اند، می‌توانند انگیزه بیشتری برای برافراشته شدن پرچم جمهوری اسلامی داشته باشند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به اینکه ایثارگری مقطع و زمانی مشخصی ندارد، بیان کرد: ما چون یک کشور مستقل هستیم همواره با یک جنگ همه جانبه، تمام عیار و بدون زمان در ابعاد مختلف روبرو هستیم.

قاضی زاده عنوان کرد: یک عده هم از داخل کشور به دلایلی با دشمن همراه شدند و اینجا کار ایثارگران سخت‌تر است. اما باید اعتماد به نفس پیدا کنیم به همان شکلی که در دفاع مقدس اعتماد به نفس داشتیم و در مقابل دشمن ایستادیم.

وی با اشاره به اینکه نخبگان موتور پیشران جامعه هدف هستند، گفت: کار فرهنگی توسط ایثارگران باید محله محور باشد و در این میان نخبگان باید میدان دار باشند. ما مصمم هستیم اقدامات فرهنگی بنیاد را به عهده تشکل‌ها و چهره‌های موثر و فعال در حوزه‌های مختلف بگذاریم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به اینکه مقام شهدا بالا است و همه انتخاب شده هستند، بیان کرد: همه وظیفه داریم شهید پژوهی و شهید محوری را در مدرسه، محله و مسجد مبنا قرار دهیم.

قاضی زاده هاشمی به توسعه شرکت‌های دانش بنیان و خانه خلاق اشاره کرد و گفت: در این میان حمایت از ایثارگرانی که در حوزه دانش بنیان فعالیت دارند مد نظر ما است.

وی در ادامه با اشاره به دریافتی خانواده شهدا و ایثارگران نیز عنوان کرد: این مبالغ در شأن خانواده‌ها نیست، اما از هجده ماه گذشته منابع دولت و مجلس بیش از دو و نیم برابر شده است، بودجه بنیاد شهید از ۳۱ هزار میلیارد تومان به ۷۵ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در پایان صحبت‌های خود بیان کرد: مزار شهدا باید میعادگاه معنوی و عبادی برای همه باشد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول