اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

جولان زبانه‌های آتش در قلعه سفید نورآباد

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ممسنی از وقوع آتش‌سوزی در محدوده تاریخی قلعه سفید این شهرستان خبر داد.

جولان زبانه‌های آتش در قلعه سفید نورآباد

حسین خسروی در گفتگو با خبرنگار فارس در ممسنی، از وقوع آتش سوزی در محدوده تاریخی قلعه سفید و ارتفاعات مشرف به دره مارو و تفرجگاه تنگ‌سا و گوسنگان خبر داد.

وی افزود: آتش‌سوزی از ساعت ۱۲ ظهر امروز آغاز شده است و در حال حاضر نیروهای مهار برای مقابله و خاموش کردن آتش اعزام شده‌اند.

خسروی گفت: با توجه به آغاز فصل گرم و تراکم رستنگاه‌های طبیعی و نزدیکی کشتزارها به دامنه‌های قلعه سفید، آتش سوزی دور از انتظار نیست اما لازم است اهالی روستاهای اطراف و کشاورزان در برخورد با حوادث اینچنینی با رعایت نکات ایمنی حوادث را در اسرع وقت به ادارات مربوطه اطلاع دهند.

وی دامنه این آتش‌سوزی را گسترده عنوان و اضافه کرد: با توجه به حضور به موقع نیروهای مهار و حامیان طبیعت، امیدواریم این آتش‌سوزی در ساعات آینده کنترل و خاموش شود در غیر اینصورت درخواست تمهیدات ویژه از استان را خواهیم داشت.

به گفته خسروی، علت وقوع آتش‌سوزی نامعلوم و در دست یررسی است.

به گزارش فارس، این آتش‌سوزی در حالی رخ داده است که سال‌های گذشته نیز اهالی ممسنی این تجربه تلخ را داشته‌اند و با وجود پیش‌بینی‌های کارشناسان مبنی بر وقوع آتش‌سوزی ‌های زودهنگام امسال، به نظر می‌رسد پای اقدامات لازم در حوزه مدیریت بحران آتش‌سوزی‌ها همچنان می‌لنگد. 

پایان پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول