اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

نشانه‌های تب در کودک

متخصص طب سنتی در باره نشانه‌های تب در کودکان توضیح داد.

نشانه‌های تب در کودک

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، علی اصغر زنده‌دل، متخصص طب سنتی در شبکه دو سیما، گفت: بعضی از تب‌ها نشانه‌های همراه نیز دارند. در صورت مواجهه با چنین پدیده‌ای لازم است که خیلی سریع به پزشک مراجعه شود. برای مثال مواقعی که کودک همراه با تب حالت تهوع نیز دارد، یا زمانی که دهانش بسیار خشک شده است.

وی افزود: علائم دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند همراه با تب در کودک به وجود بیایند. برای مثال رنگ کودک کاملا پریده است، مفاصلش ورم دارد یا به هیچ وجه نمی‌تواند گردنش را تکان دهد. 

زنده‌دل اظهار داشت: ممکن است زمانی ببینیم که کودک در حالی که تب دارد، به سختی نفس می‌کشد؛ چرا که تنفس برایش موجب درد در دنده‌ها می‌شود. نفس‌های بریده دارد و بسیار پریشان است. در چنین وضعیتی باید بی درنگ به پزشک مراجعه شود. 

وی در ادامه گفت: تشنج نیز از عوامل دیگری است که باید در مواجهه با آن سریعا به پزشک مراجعه کرد. در کنار آن نمایان شدن لکه‌های پوستی نیز نشان از بیماری‌هایی مانند سرخک یا آبله مرغان است که در این شرایط نیز درمان تب به شیوه خانگی جوابگو نخواهد بود. 

زنده‌دل گفت: تب معمولا با لرز همراه است. لرز مکانیسم طبیعی بدن برای کنترل تب است. در حالت کلی تب و لرز از یک بیماری عفونی سرچشمه می‌گیرد. اما دلایل دیگر نیز وجود دارد که برای مثال از یک التهاب در کودک می‌آید. برخی از کودکان هنگامی که دندان‌هایشان در حال رشد است، دچار تب می‌شوند. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول