اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو: تهدیدهای واشنگتن درباره کریمه، غیرمسئولانه است

معاون وزیر خارجه روسیه در واکنش به چراغ سبز آمریکا به اوکراین برای حمله به کریمه گفت این منطقه بخشی از روسیه و تهدیدهای واشنگتن غیرمسئولانه است.

مسکو: تهدیدهای واشنگتن درباره کریمه، غیرمسئولانه است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه در واکنش به اظهارات «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره شبه‌جزیره کریمه تاکید کرد کریمه بخشی از روسیه است و تهدیدهای واشنگتن غیرمسئولانه است. 

مشاور امنیت ملی آمریکا یکشنبه گفت این کشور هیچگونه محدودیتی برای توانایی‌های اوکراین در حمله به ارتش روسیه در داخل مرزهای اوکراین از جمله شبه‌جزیره کریمه قرار نخواهد داد.

ریابکوف در واکنش به این اظهارات گفت: مسکو راهی برای جلوگیری از عملی شدن هر گونه تهدید حملات احتمالی علیه شبه‌جزیره (کریمه) را پیدا خواهد کرد. 

این دیپلمات ارشد روس درباره ارسال احتمالی اف-۱۶ به کی‌یف هم اظهارنظر کرد و گفت روسیه معتقد است واضح است که کل طیف تسلیحات دیر یا زود سر از اوکراین درخواهد آورد. 

طی هفته‌های اخیر گمانه‌زنی‌های زیادی درباره تدارک واشنگتن و غرب برای دادن جنگنده اف-۱۶ به کی‌یف مطرح شده است.

رئیس‌جمهور آمریکا بعد از دیدار با ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراینی در ژاپن اعلام کرد کی‌یف به واشنگتن تضمین داده که اوکراین از جنگنده‌های اف-۱۶ برای حمله به سرزمین و خاک روسیه استفاده نخواهد کرد. بایدن پیش‌تر هم موافقت خود را با آموزش خلبانان اوکراینی برای استفاده از این جنگنده‌ها اعلام کرده بود.

ریابکوف به معاهده استارت نو (نیو استارت) هم پرداخت و ضمن بیان این که تلاش سناتورهای جمهوری‌خواه برای خروج آمریکا از آن بخشی از طناب‌کشی بین دو حزب در ایالات متحده است، افزود هر گونه خروج فرضی از معاهده موضع روسیه در قبال توافق را تغییر نخواهد داد. 

به گزارش اسپوتنیک، این دیپلمات ارشد روس در ادامه اظهاراتش، کشمکش بر سر بدهی ملی آمریکا را هم «سیرک» خواند و گفت حاضر شرط ببندد که توافق درباره آن حاصل خواهد شد. 

اخیراً «ولادیمیر یرماکوف» مدیر بخش منع اشاعه و کنترل تسلیحات وزارت خارجه روسیه ضمن بیان این که خطرات درگیری مستقیم بین روسیه و آمریکا، دو قدرت هسته‌ای، مرتباً در حال افزایش است، تاکید کرد برای بهبود وضعیت، ایالات متحده باید فوراً در عمل گام‌های مشخص برای کاهش تنش و کنار گذاشتن مسیر خصمانه علیه امنیت روسیه بردارد. 

این مقام روس به خبرگزاری تاس گفت: اگر آمریکا به مسیر فعلی به سمت بن‌بست با روسیه ادامه دهد، در حالی که دائماً خطرات را در آستانه درگیری نظامی مستقیم افزایش می‌دهد، سرنوشت معاهده استارت نو ممکن است مهروموم شود.

وی افزود: با این حال، در بدترین سناریوی ممکن یعنی اگر آمریکا وضعیت را به سمت درگیری نظامی بین قوی‌ترین قدرت‌های هسته‌ای بکشاند، آن وقت نه سرنوشت معاهده استارت نو بلکه سرنوشت کل جهان نگران‌کننده خواهد بود. 

پایان پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول