اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

کاهش فضای زیارتی مسجدالحرام/ عمره‌گزاران فقط تا 2 هفته آینده پذیرش می‌شوند

با ورود زائران خارجی حج تمتع سال جاری، سعودی‌ها فضای زیارتی مسجدالحرام را کاهش داده و اعلام کرده‌اند که عمره‌گزاران فقط تا 2 هفته آینده پذیرش می‌شوند و پس از آن امکان ورود زائران عمره مفرده به مکه مکرمه وجود ندارد.

کاهش فضای زیارتی مسجدالحرام/ عمره‌گزاران فقط تا 2 هفته آینده پذیرش می‌شوند

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، با ورود زائران حج تمتع به سرزمین وحی، سعودی‌ها فضای اطراف کعبه را محدود کرده و برای حضور میلیونی در ایام حج تمتع در حال آماده‌سازی هستند.


محدود شدن فضای زیارتی مسجدالحرام ـ روز گذشته

همچنین با توجه به اینکه ویزای عمره برای ایام حج تمتع معتبر نیست، مسؤولان سعودی اعلام کرده‌اند زائرانی که ویزای عمره دارند تا ۲ هفته دیگر یعنی نیمه ذی‌القعده (چهارم ژوئن ـ ۱۴ خرداد) می‌توانند وارد مکه مکرمه شوند و آخرین زمان حضور آنها تا ۲۹ ذی‌القعده (۱۸ ژوئن ـ ۲۸ خرداد) است و پس از این زمان هر گونه ورود به مکه مکرمه بدون داشتن ویزای حج تمتع، غیرقانونی به شمار می‌رود و با افراد متخلف برخورد خواهد شد.

البته عربستان با توجه به اهمیت توسعه گردشگری، مجوز حضور زائران عمره مفرده در شهرهای غیرزیارتی این کشور را صادر کرده و از زائران خواسته‌ درصورتی ویزای آنها معتبر است، می‌توانند به سایر شهرهای عربستان سفر کنند. ویزای زائران عمره مفرده ۹۰ روزه است و زائران می‌توانند حدود سه ماه در عربستان حضور داشته باشند.

به گزارش فارس، امسال بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ زائر از کشورهای مختلف به حج تمتع مشرف می‌شوند. این امر در حالی است که در سه سال گذشته به دلیل شیوع کرونا محدودیت‌هایی از سوی سعودی‌ها اعمال شد؛ به طوری که در حج تمتع سال گذشته کم‌تر از ۹۰۰ هزار زائر از کشورهای مختلف که کم‌تر از ۶۵ سال داشتند، حاجی شدند. همچنین در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۳۹۹ هم سعودی‌ها زائر خارجی پذیرش نکرده و مناسک حج را به ترتیب با حضور ۶۰ هزار زائر خارجی و کم‌تر از ۱۰ هزار زائر ساکن عربستان برگزار کردند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول