اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

زنان ایران تمدن‌ساز هستند

رئیس دانشگاه تهران تاکید کرد که زنان ایران تمدن‌ساز هستند و گفت: عده‌ای به گمان خودشان آنچه که متعلق به فرهنگ ماست و محصول بزرگ اسلامی که مدیون بانوان بزرگی چون حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و حضرت معصومه سلام‌الله علیها هست را مصادره کردند.

زنان ایران  تمدن‌ساز هستند

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران عصر امروز در جمع دانشجویان دختر این دانشگاه در صحن پردیس مرکزی دانشگاه تهران ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر با اشاره به دسیسه‌های معاندین، گفت: عده‌ای به گمان خودشان آنچه که متعلق به فرهنگ ماست و محصول بزرگ اسلامی که مدیون بانوان بزرگی چون حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و حضرت معصومه سلام‌الله علیها هست را مصادره کردند. 

وی با طرح پرسش کدام تمدن غربی را سراغ دارید که زن تمدن ساز بوده باشد؟ ادامه داد: زنِ الگوی غربی در ویرانی تمدن‌های زیادی سهم به سزایی داشته است. اگر به قرآن کریم مراجعه کنیم مثال‌هایی از زنان تمدن‌ساز همچون حضرت مریم سلام‌الله علیها و آسیه همسر فرعون  را به عنوان پیش‌گامان تمدنی و الگوی همه‌ زنان و مردان می‌یابیم  و اگر غرب ویژگی‌های مثبت خودش را همچنان فرضا در کنار ویژگی‌های منفی زیادی که دارد، حفظ کرده است، قطعا مدیون بانوانی همچون حضرت مریم سلام‌الله‌علیهاست. 

مقیمی با اشاره به فرهنگ تمدن ایرانی و مصادفت امروز با میلاد حضرت معصومه سلام‌الله علیها خاطر نشان کرد: تبلور واقعی شعار زن، زندگی و آزادگی، نه آزادی که به معنی بی بند و باری و بی‌عفتی است که البته معاندین تلاش می‌کنند که آزادی را تعبیر به آزادگی کنند و بی‌عفتی را که به عنوان آزادی تجویز می‌کنند به عنوان آزادگی جایگزین کنند و آن را به ما القا کنند. اما حضرت معصومه سلام الله علیها تبلور این شعار است و این در حد  شعار و حرف نیست. ما در عمل شاهد بودیم  که قرن‌هاست که این بانوی بزرگوار  مبنای تمدنی را در کشور عزیز ما ایجاد کرده است که انقلاب اسلامی ایران یکی از برکات حضور این بانوی بزرگ است. 

وی ادامه  داد: زنان‌مان  تمدن‌ساز هستند و من اطمینان دارم که با وجود شما زنان و دختران  دانشگاه تهران که مایه فخر و میاهات ایرانیان هستید و خواهید بود، فرزندانی را تربیت خواهید کرد و در منسب‌هایی قرار خواهید گرفت که حتما منشا اثرات خیر خواهید بود و شاهد استمرار عزت و بزرگی تمدن اسلامی در امتداد تمدنی که حضرت فاطمه معصومه  سلام‌الله‌علیها ایجاد کرده خواهید بود. 

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه در تمدن ایرانی چه قبل از  اسلام و چه بعد از اسلام همیشه عفت زنان‌مان به عنوان نقطه ثقل و نقطه اتکا تمدن‌ بوده است، ادامه داد:  در دوره‌هایی عفت زنان مورد هجمه قرار گرفته است  و دوره‌های پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته اما اینها مقاطعی کوتاه بوده و ما دوباره به اصل خودمان و اصل تمدن ایرانی خودمان و اصل تمدن اسلامی خودمان بازگشت کردیم. 

وی با بیان این‌که دشمنان تلاش می‌کنند که مبناهای تمدنی ما را ویران کنند،گفت: میلاد مبارک حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها فرصت خوبی‌ است که ما تک‌تک واژگان زن، زندگی یا حیات طیبه و آزادگی را ترجمه دیگری بکنیم و ان‌شاءالله بتوانیم این الگو را به صورت عملیاتی  در جامعه‌مان متجلی بکنیم. امیدم این است که ان‌شاءالله شما خواهران گرانقدرم که تک تک شما مایه افتخار ما هستید و در دانشگاه توفیق این را داریم که خدمت گذار شما هستیم ان‌شاءالله روزهای پرنشاطی را در دانشگاه تهران سپری بکنید و در آینده به عنوان مادران  این سرزمین ایفای نقش کنید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول