اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

نتیجه بی‌توجهی به آمایش و عملگرایی، عدم کارآمدی فارغ التحصیلان است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نتیجه عدم توجه به آمایش و عملگرایی را عدم کارآمادگی فارغ التحصیلان دانست و گفت: ما همچون باغبان عمل کنیم و از سری کاری و تولید انبوه نیروی انسانی بیگانه با محیط واقعی پرهیز کنیم.

نتیجه بی‌توجهی به آمایش و عملگرایی، عدم کارآمدی فارغ التحصیلان است

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، نشست تخصصی استادان همیار فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با حضور فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد استان، رؤسای واحدها، معاونان و مسؤولان فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) برگزار شد.

جهان‌بین گفت: در جامعه کنونی، گرایش به آموزش دانشگاهی از سوی عموم کاهش یافته و این روند رو به رشد است و تنها راه تغییر این نگرش و نگرش جامع به مفهوم تعلیم و تربیت است و بهترین مسیر اجرای این نوع تربیت از مجرای کلاس درس و آموزش در مدرسه و دانشگاه می‌گذرد.

وی با اشاره به ارکان چهارگانه تعلیم و تربیت جامع افزود: در تعلیم و تربیت جامع باید ارکان چهارگانه تعلیم و تربیت تخصصی با قید توجه به آمایش و ممزوج شدن علم و عمل، تربیت اعتقادی، تربیت مهارتی و تربیت اجتماعی در نظر گرفته شود تا بتوان اقبال به دانشگاه در کشور را افزایش داد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به یک نویسنده خارجی که استاد تمام دانشگاه برکلی است بیان کرد: این استاد در مقدمه کتاب مهم خود در مقام تشکر پس از ذکر دانشگاه و دانشکده و همکاران و نهادهایی که هزینه پژوهش را تأمین کردند، خود را عمیقاً مدیون کودکستان هایی می‌داند که بستر مشاهده و ممزوج شدن مباحث تئوریک او با واقعیت را فراهم کردند. لذا همانطور که بیمارستان عرصه دانش پزشکی است، زمین کشاورزی، عرصه رشته کشاورزی و مدرسه عرصه تعلیم و تربیت باید باشد.

جهان‌بین نتیجه عدم توجه به آمایش و عملگرایی را عدم کارآمادگی فارغ التحصیلان دانست و گفت: ما همچون باغبان عمل کنیم و از سری کاری و تولید انبوه نیروی انسانی بیگانه با محیط واقعی پرهیز کنیم.

وی با طرح سه سوال، اگر بناست از طریق استاد و کلاس درس، تربیت اعتقادی و اجتماعی و مهارتی صورت گیرد، چه اقتضائاتی باید در نظر گرفته شود؟، ثانیاً چه موانعی پیش رو داریم؟ و ثالثاً استادان چه تجاربی دارند؟ از اساتید خواست که نظرات خود را مطرح کنند.

در ادامه این نشست استادان حاضر به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های فرهنگی خود، موانع و مشکلات موجود در مسیر اجرای اقدامات فرهنگی پرداختند.

در پایان این نشست معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، رؤسا، معاونان و مدیران فرهنگی استان از نمایشگاه صنایع خلاق دانشجویی دانشگاه بازدید کردند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول