اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

۱۵۰ دختر بد سرپرست و بی سرپرست زیر پوشش بهزیستی هستند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: در حال حاضر نزدیک به ۱۵۰ دختر بد سرپرست و بی سرپرست تحت پوشش بهزیستی هستند.

۱۵۰ دختر بد سرپرست و بی سرپرست زیر پوشش بهزیستی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سلمان حسینی، مدیرکل بهزیستی استان زنجان در حاشیه مراسم وِیژه ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر و در محفل قرآنی دختران و مادران شهدا اظهار داشت: این محفل در راستای الگوسازی و آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت با حضور مادر سردار شهید احدی و فعال برجسته قرآنی برگزار شد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه ۱۲۳ دختر بی سرپرست و بدسرپرست نیز در خانواده زیستی و جایگزین، زیر پوشش بهزیستی از خدمات مددکاری، روانشناختی و امداد ماهیانه برخوردار هستند، تصریح کرد: تلاش بر آن است که  شرایط نگهداری و حمایت، مراقبت و پرورش کودکان در مکان و شرایط مناسب مهیا شود.
وی ادامه داد: حضور دختران در جامعه و پذیرش نقش‌های اجتماعی آنها نسبت به گذشته بیشتر شده، نیاز به آموزش‌های چون مباحث حقوقی، اجتماعی ضروری است و وظیفه و رسالت ما انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و جان فشانی‌های شهدا و جانبازان به نسل جدید است.

حسینی یادآور شد: ارزشها و ایثارگری های شهدا غیر قابل وصف است و همه ما باید بدانیم امنیت موجود در جامعه امروزی بواسطه رشادت های و فداکاری این عزیزان و صبوری خانواده آنهاست.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به فعالیت خانه‌های سلامت در زنجان اظهار کرد: خانه‌های سلامت، مامن و سرپناهی برای دختران در معرض آسیب به شمار می‌رود، چرا که بیرون ماندن آن ها می‌تواند معضلات و مشکلاتشان را به مراتب افزایش دهد و حمایت‌های اجتماعی از آن‌ها تا زمان رفع مشکل ادامه دارد.

وی شناسایی و پذیرش دختران در معرض آسیب‌های اجتماعی، ارائه مداخلات تخصصی فردی و خانوادگی به دختران در معرض آسیب و حمایت‌های اجتماعی از آن‌ها را از جمله اهداف تاسیس خانه سلامت عنوان کرد و تاکید نمود : در این مرکز افراد پذیرش شده تا زمان رفع مشکل،  مورد حمایت بهزیستی قرار خواهند گرفت.

حسینی ادامه داد: خوشبختانه مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست بهزیستی زنجان خروجی بسیار خوبی دارند و امروز فرزندان بهزیستی زنجان جزو افرادی هستند که به دلیل رشد توانمندی، مهارت های فنی و هنری و علمی بهزیستی از آنها خدمت می‌گیرد.

پایان پیام/73002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول