اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

بازدید معاون صنایع‌دستی کشور از روستای ملی جاجیم‌بافی در گلستان

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر به استان گلستان از زیارت، روستای ملی جاجیم‌بافی بازدید کرد و با حضور در کارگاه‌ها و فروشگاه‌های جاجیم‌بافی با هنرمندان دیدار و گفت گو کرد.

بازدید معاون صنایع‌دستی کشور از روستای ملی جاجیم‌بافی در گلستان

به‌گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مریم جلالی ظهر امروز در سفر به استان گلستان با حضور در روستای زیارت شهرستان گرگان که به‌عنوان روستای ملی جاجیم‌بافی به ثبت رسیده است، با هنرمندان و صنعتگران این حوزه دیدار و گفت‌وگو کرد. 

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این بازدید گفت: یکی از آسیب‌های حوزه صنایع‌دستی کشور عدم اجرای نظام ارزشیابی صحیح است که در این راستا معاونت صنایع‌دستی، کارت‌های شناسایی دارای رده‌بندی را برای هنرمندان صادر خواهد کرد. 

وی در ادامه با اشاره به اهمیت ثبت ملی شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی، تأکید کرد: ثبت ملی شهرها و روستاها در حوزه صنایع‌دستی اولین گام است و هدف اصلی این ثبت، کمک به برندینگ روستا و شهرها است. 

جلالی خاطرنشان کرد: به دنبال جذب اعتبارات ویژه برای حوزه صنایع‌دستی در بحث شهر‌ها و روستاهای ملی هستیم اما مسئولان استانی و محلی باید وظایف خود را در قبال این امر مهم اجرایی کنند. 

وی یادآور شد: معاونت صنایع‌دستی تفاهم‌نامه همکاری را با جامعه انجمن‌های حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران باهدف بهره‌برداری مطلوب از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های محوری اقامتگاه‌های بوم‌گردی در راستای ایجاد بستر مناسب و رونق کسب‌وکار و رشد تولید صنایع‌دستی، به‌ویژه در مناطق روستایی و بومی و کمتر توسعه‌یافته کشور منعقد کرد. 

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور بیان کرد: با امضای این تفاهم‌نامه در تلاشیم تا بخشی از واحدهای بوم‌گردی، به نمایشگاه، کارگاه و فروشگاهی برای صنایع‌دستی و هنرهای سنتی هر منطقه تبدیل شود. بوم‌گردی‌ها با شناسایی هنرمندان شاخص و تولیدکنندگان صنایع‌دستی اطراف خود و به‌کارگیری و معرفی آن‌ها به مسافران و گردشگران به چرخه تولید و عرضه صنایع‌دستی کمک کنند. 

به گزارش فارس، روستای زیارت شهرستان گرگان در چهارمین جلسه شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی در سال ۱۳۹۹، به‌عنوان روستای ملی جاجیم‌بافی در فهرست روستاها و شهرهای ملی صنایع‌دستی قرار گرفت.

مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، به‌منظور حضور در آئین پاسداشت ثبت جهانی سوزن‌دوزی ترکمن و جنگل‌های هیرکانی و جشن ثبت هزارمین اثر استان گلستان در فهرست آثار ملی روز جمعه ۲۹ اردیبهشت‌ماه وارد گلستان شد.

وی همچنین با هنرمندان صنایع دستی و رحیمه رحیمی هنرمند پیشکسوت این عرصه در روستای زیارت شهرستان گرگان دیدار کرد. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول