اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه

میراث فرهنگی بر اساس مبانی قرآنی و دینی بازخوانی می‌شود

معاون میراث‌فرهنگی کشور در دیدار با نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه قزوین گفت: پژوهشگاهی به مثابه دانشگاه در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی راه‌اندازی شده تا آثار تاریخی و میراث‌فرهنگی که ظرفیت دارند بر اساس مبانی قرآنی و دینی بازخوانی و روایتگری شوند.

میراث فرهنگی بر اساس مبانی قرآنی و دینی بازخوانی می‌شود

به‌گزارش خبرگزاری فارس، علی دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور در اولین روز از سفر خود به قزوین با آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه قزوین دیدار کرد.

وی با اشاره به ممتاز بودن قزوین در عرصه خوشنویسی کشور گفت: در حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری نه تنها در استان قزوین بلکه در تمامی کشور برنامه‌هایی طراحی شده و در دست اجرا قرار گرفته است.

معاون میراث‌فرهنگی کشور با یادآوری این نکته که ایران از نظر ظرفیت میراث‌فرهنگی و آثار تاریخی جز ۱۰ کشور برتر جهان است، بیان کرد: در حال حاضر ۲۶ اثر تاریخی کشور جزو آثار جهانی، ثبت شده است، همچنین در تلاشیم که از سهمیه مربوطه برای ثبت جهانی سایر آثار میراث‌فرهنگی و تاریخی به نحو مطلوب بهره ببریم.

دارابی افزود: متاسفانه در چند سال اخیر نتوانستیم به این هدف دست پیدا کنیم که امیدواریم با پیگیری‌ها و تلاش در این زمینه به نتیجه دلخواه دست یابیم.

مهم‌ترین برنامه‌های میراث فرهنگی برای توسعه گردشگری در کشور

 قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور با اشاره به سفر اخیر خود به کشور چین، به ظرفیت بالای گردشگری این کشور و تبدیل این ظرفیت‌ها به ایجاد شغل و درآمد اشاره و اظهار کرد: فراهم کردن زمینه‌های لازم برای معرفی میراث‌فرهنگی کشور و استفاده از این ظرفیت‌ها برای توسعه گردشگری از مهمترین موضوعاتی هستند که باید با برنامه‌ریزی دقیق در آینده نزدیک اجرایی شوند.
وی تصریح کرد: میراث‌فرهنگی و ارتباط آن با آیات قرآن‌کریم از جمله نشانه‌های دیگریست که به ما در افزایش اهتمام نسبت به شناخت میراث‌فرهنگی کمک می‌کند.

 دارابی خاطرنشان کرد: برنامه‌های مدونی در حوزه میراث‌فرهنگی قزوین و سایر استان‌های کشور طراحی شده و در دست اجرا هستند.

حقایق تاریخی اگر به درستی بیان شود اثرگذاری بیشتری خواهد داشت

در این دیدار آیت‌الله عابدینی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه قزوین با اشاره به قدمت تاریخی شهر قزوین بیان کرد: هرچه قدمت تاریخی شهر بیشتر باشد موضوعات  اوقاف و میراثی به تبع آن بیشتر مطرح می‌شود که گاهی نیز به یکدیگر گره می‌خورد و قزوین نیز از این امر مستثنی نیست.

امام‌جمعه قزوین افزود: قزوین به لحاظ  ظرفیت‌های میراث‌فرهنگی در کشور در رده‌های اول قرار دارد و باید موضوعات مربوط به این حوزه  به شکل بسیجی و جهادی مورد بررسی قرار گیرند.

آیت‌الله عابدینی با تأکید بر اهمیت حفاظت از میراث‌فرهنگی تصریح کرد: باید در این خصوص مطالعات جدی انجام شود.

در جریان این دیدار طرح سامان‌دهی و توسعه مدرسه شیخ الاسلام طرح شده و مورد بررسی قرار گرفت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول