اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

تهیه کننده «دسته دختران»: محتوا مهم‌تر از بیزینس است/ بر روی فیلمی که ساخته‌ام غیرت دارم

تهیه کننده فیلم دسته دختران گفت: در فیلم سینمایی دسته دختران ۴ فرهنگ مختلف، دست به دست هم داده‌اند برای اینکه از مملکتشان محافظت کنند.

تهیه کننده «دسته دختران»: محتوا مهم‌تر از بیزینس است/ بر روی فیلمی که ساخته‌ام غیرت دارم

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، محمدرضا منصوری تهیه کننده فیلم دسته دختران در برنامه رادیویی «سینماچی» رادیو جوان گفت: این فیلم در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ آماده شد و او‌لین رونمایی نیز در بهمن سال ۱۴۰۰ در جشنواره فیلم فجر صورت گرفت و اکران فیلم دسته دختران تا به الان طول کشید. بنابر همگیری کرونا و با توجه به دلایل دیگر، این اقدام صورت نگرفت.

*در فیلم‌های دفاع مقدس روند رو به رشدی داریم

تهیه کننده فیلم دسته دختران درباره اکران فیلم دسته دختران اشاره کرد: ما در هفته سوم اکران نیز هستیم و خیلی نسبت به هفته اول بهتر شده است و با مخاطب ارتباط بیشتری برقرار کرده و همچنین رو به رشد است. آمار را که مشاهده کردم آمار خیلی ایده عالی نیست، اما در گونه فیلم های دفاع مقدس یک روند رو به رشدی داریم؛ امیدواریم این روند حفظ شود و حتی بهتر از این شود.

محمدرضا منصوری در پاسخ به اینکه آیا وضعیت اختصاص به سالن های سینما به اندازه کافی بوده است یا خیر، عنوان کرد: اگر زمانی صاحب یک نوه شدم و از من بپرسد که این فیلم چه زمانی اکران شد، می گویم کنار پر فروش ترین فیلم تاریخ سینما اکران شد. به هر حال در کنار فیلم های مانند؛ فسیل، یک الی دو فیلم دیگر که به لحاظ گونه از ژانر دفاع مقدس متفاوت بودند، اکران شد.

وی اضافه کرد: یک زمانی بود؛ وقتی شما کنار یک فیلم پر فروش قرار می گرفتید، وقتی سانس پر می شد مخاطب آن فیلم سر ریز به فیلم های دیگر می شد. اما الان این امکان دیگر وجود ندارد، که شما به راحتی بتوانید همان مخاطب را با یک سالن کوچک تر در عرض بیست دقیقه، سانس را باز کنید. خوب این مبحث را دوستان باید کارشناسی کنند که آیا درست است یا خیر.

این تهیه کننده فیلم سینمایی دسته دختران، درباره اختصاص دادن به سانس در سینمای تهران تصریح کرد: ما خیلی سانس خوبی در سینمای تهران نداریم؛ اما در شهرستان ها از اوضاع خوبی برخورداریم و راضی کننده است. آن هم به دلیل پخش کننده یا مالک سینمایی است که در اختیارش قرار دارد و می تواند به ما سانس های بهتری ارائه دهد.

محمدرضا منصوری به «سینماچی» رادیو جوان در خصوص اینکه آیا فارابی با آنها همکاری کرده است یا خیر؛ خاطر نشان کرد: فارابی در این خصوص به ما گفت که فیلم در اختیار پخش کننده است اما به عقیده من اساسا ارگان های فرهنگی و سازمان های دولتی از اکران این نوع فیلم ها باید حمایت کنند.

محمدرضا منصوری تهیه کننده سینما اظهار کرد: من به شخصه حافظه ای ندارم که بابت کمک کردن به فروش بهتر فیلم، اقدامی صورت گرفته باشد. منظور از فروش، بحث ریال و اقتصاد نیست. بلکه هر چقدر اینگونه فیلم ها را مردم با توسط بلیط نیم بها، تورهای گروهی، سینما سیار، بیشتر مشاهده کنند حرفی که ما در این فیلم زده ایم، اثرش بیشتر است. حرف من این نیست که به سودآوری نباید فکر کرد؛ بلکه هر نوع کالای فرهنگی که ما می سازیم باید به اقتصادش نیز فکر کنیم، اگر فکر نکنیم غلط است.

*محتوا مهم‌تر از بحث بیزینس است

محمدرضا منصوری افزود: اما محتوا مهم تر از بحث بیزینس است. واقعیت این است که من از دوستان گله مند بودم و همچنان گله مند هستم و امیدوارم در اکران باقی مانده اتفاقات بهتری نیز رخ دهد و من مالک این فیلم نیستم بلکه یک تهیه کننده هستم، ابزاری نیز ندارم و ابزار ما شما رسانه‌ها هستید، من طلبکار هستم و همچنین بر روی فیلمی که ساخته ام غیرت دارم، این فیلم حیثیت ما محسوب می‌شود.

*۴ فرهنگ مختلف از مملکتشان محافظت می‌کنند

تهیه کننده فیلم دسته دختران یادآور شد: ما از زمانی که این فیلم را آغاز کردیم تا روزی که به اتمام رسید و همچنین تا روزه جشنواره فجر ۱۴۰۰ در معرض حرف قرار گرفتیم، وقتی در معرض حرف قرار می گیرید نمی توانید در پاسخ همه بایستید. در فیلم سینمایی دسته دختران؛ ۴ فرهنگ مختلف، دست به دست هم دادند برای اینکه از مملکتشان محافظت کنند.

محمدرضا منصوری تهیه کننده فیلم دسته دختران در پایان خاطرنشان کرد: ساخت این فیلم قبل از اتفاقاتی است که اخیرا در کشورمان پیش آمد. ما به عنوان یک بازوی فرهنگی باید تلاش کنیم که نوجوانان و جوانان این فیلم را مشاهده کنند؛ خانمی که در فیلم، نقش آن را خانم فرشته حسینی بازی کرد در واقعیت ایشان ۱۷ سال داشتند. تصور ما به عنوان خالق اثر اینکه حرف روز جامعه است با اینکه این محصول را دو سال پیش ساخته‌ایم و ای کاش مسئولین ما به این نکته توجه داشتند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول