اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تأکید مقامات قرقیزستان و ایران بر توسعه همکاری‌های پارلمانی

رئیس کمیته امور بین الملل، دفاع، امنیت و مهاجرت پارلمان قرقیزستان با سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور دیدار و در مورد تعمیق همکاری‌های پارلمانی گفت‌وگو کرد.

تأکید مقامات قرقیزستان و ایران بر توسعه همکاری‌های پارلمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «اولان پریموف» رئیس کمیته امور بین الملل، دفاع، امنیت و مهاجرت پارلمان  قرقیزستان با «سعید خرازی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

طرفین در مورد طیف وسیعی از موضوعات در دستورکار همکاری‌های دو کشور از جمله علاقه متقابل برای تعمیق همکاری‌های بین پارلمانی و همچنین در ادامه همکاری در زمینه‌های تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری تبادل نظر کردند.

پریموف خاطرنشان کرد که قرقیزستان حفظ و تعمیق روابط دوجانبه با ایران را در اولویت قرار می‌دهد.

 وی گفت: من اطمینان دارم که روابط ما بر اساس دوستی و احترام متقابل مثمر ثمر خواهد بود.

در ادامه، رئیس کمیته علاقه طرف قرقیزستان را برای تقویت بیشتر همکاری‌های تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری دوجانبه ابراز کرد.

 وی در ضمن با بیان همکاری در چارچوب سازمان همکاری شانگهای خاطرنشان کرد: در نتیجه همکاری‌های مثمر ثمر در اجلاس سران این سازمان در دوشنبه 17 سپتامبر 2021، مقرر شد که روند پذیرش ایران در این سازمان آغاز شود و سپس در ماه سپتامبرسال 2022 در اجلاس سران در سمرقند، تفاهم نامه تعهدی از سوی ایران به منظور کسب وضعیت عضویت در سازمان منعقد شد.

پریموف افزود : پیش نویس قانون قرقیزستان «در مورد تصویب تفاهم نامه تعهدات جمهوری اسلامی ایران به منظور کسب وضعیت عضویت در سازمان همکاری شانگهای» که در تاریخ 16 سپتامبر 2022 در شهر سمرقند به امضا رسید، به زودی در پارلمان در نظر گرفته می‌شود.

خرازی به نوبه خود تاکید کرد که ایران از همکاری دو کشور بسیار قدردانی می‌کند و برای تشدید همکاری‌های همه جانبه با قرقیزستان ابراز علاقه کرد.

وی بر ایجاد گفت‌وگوهای بین پارلمانی و همکاری‌های تجاری و اقتصادی، برقراری ارتباط مستقیم بین کارآفرینان دو کشور تاکید کرد، زیرا فرصت‌های زیادی در این راستا وجود دارد.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول