اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

«موزه الموت» در روستای گازرخان احداث می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: پروژه موزه الموت از مصوبات سفر ریاست جمهوری است که با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان در روستای گازرخان الموت احداث می شود.

«موزه الموت» در روستای گازرخان احداث می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علیرضا خزائلی در آئین نکوداشت پاسداری از میراث ناملموس خوشنویسی که صبح امروز با حضور قائم مقام و معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، استاندار قزوین و جمعی از مسئولین کشوری و استانی در محل سالن اجتماعات شهید امامی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در دولت سیزدهم توجه خوبی به حوزه میزاث فرهنگی که شده است. در سفر سال گذشته رئیس جمهور به استان قزوین که به بازدید بیش از یک ساعته از دولتخانه صفوی ختم شد، نشان دهنده این موضوع است.

وی افزود: با سفر رئیس جمهور به استان قزوین، ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تخصیص یافته که خوشبختانه بیش از ۵۰ درصد آن در اختیار این اداره کل قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ادامه داد: پروژه ساماندهی دولتخانه صفوی و آزاد سازی اراضی این بنای تاریخی در دستگاه های اجرایی از مصوبات سفر ریاست جمهوری می باشد که به جد در حال پیگیری است.

خزائلی اذعان کرد: ساخت مکان های جایگزین مجموعه ورزشی تختی و دبیرستان پاسداران با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان در دست اجرا است.

این مقام مسئول یادآور شد: آزاد سازی اراضی دبیرستان پاسداران با همکاری اداره کل آموزش پرورش و مجموعه ورزشی تختی نیز با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان با اهتمام ویژه ای پیگیری می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین ضمن اشاره به ساخت موزه در منطقه الموت قزوین گفت: با واگذاری مدرسه ای با بنای تاریخی اما متروکه در روستای گازرخان الموت پروژه ساخت موزه در این منطقه تاریخی در در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: پروژه موزه الموت از مصوبات سفر ریاست جمهوری است و با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان احداث می شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول