اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

پیشرفت ۴۲ درصدی مسکن ملی در شهرستان آبیک/ قسط ۴٠ میلیونی، ماهانه نیست

رئیس بنیاد مسکن آبیک از پیشرفت فیزیکی حدود ۴۲ درصدی فاز نخست پروژه مسکن ملی در این شهرستان خبر داد و گفت: تا چند روز دیگر عملیات سفت کاری واحدها آغاز می شود.

پیشرفت ۴۲ درصدی مسکن ملی در شهرستان آبیک/ قسط ۴٠ میلیونی، ماهانه نیست

ابوالقاسم رمضان‌پور در گفت و گو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: فاز نخست مسکن ملی شهرستان آبیک شامل 12 بلوک و هر کدام 20 واحد است که اکنون سقف همه بلوک ها به جز یک بلوک انجام شده که سقف پنجم این بلوک هم دو روز دیگر تکمیل می شود که در واقع، اسکلت و سقف این بلوکها به اتمام می رسد.

وی با بیان اینکه مقرر شده بود یک ساله سقف بلوک ها به پایان برسد اما طی 10 ماه اجرا شد و دو ماه از پیشرفت فیزیکی پروژه جلوتر هستیم، از آغاز عملیات سفت کاری بلوک ها که شامل دیوارچینی و... است، از این هفته خبر داد.

به گفته رئیس بنیاد مسکن شهرستان آبیک، در حال حاضر فاز نخست پروژه مسکن ملی حدود 42 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از نظر کیفیت فنی و پیشرفت فیزیکی در استان قزوین رتبه نخست را داریم و در کشور هم جزو پروژه هایی است که سرعت پیشرفت فیزیکی آن بسیار بالاست.

رمضان پور بیان کرد: پیامک پرداخت قسط پنجم به متقاضیان ارسال شده که تعداد زیادی واریز کرده اند و خیلی از افراد هم که از نظر نقدینگی مشکل داشتند، واریز نکرده اند که مهلت کوتاه به آنان داده شده تا تکمیل وجه کنند که به مرور در حال انجام است.

وی افزود: علت اینکه قسط اخیر دو ماه شد این بود که در یک ماه با دو دستگاه نظام مهندسی و شهرداری تسویه حساب شد. البته هر سه یا چهار ماه پیامک ارسال می شد که دوباره به روال عادی برمی گردد و پرداخت قسط 40 میلیون تومانی ماهانه نیست.

این مسئول تصریح کرد: برای ساخت مسکن ملی دو منبع تامین مالی وجود دارد که شامل آورده نقدی متقاضیان که  به تدریج واریز می شود و تسهیلات بانکی که مبلغ آن مشخص است که به متقاضیان هنگام ثبت نام شرایط توضیح داده شده بود. از امتیازات مسکن ملی می توان به تسهیلاتی که دولت بدون سپرده اعطا می کند، زمین تقریبا رایگان و تقسیط پرداخت برای ساخت اشاره کرد.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان آبیک اذعان کرد: اینکه شخصی بخواهد همزمان سهم امتیاز مسکن ملی خود را بفروشد کاملا غیرقانونی است و چون جایی ثبت نمی شود قابل پیگیری هم نیست، اگر کسی اقدام کند در هنگام انتقال سند با تبعات خاصی مواجه می شود بنابراین هم خرید و فروش مسکن ملی غیرقانونی است و هم ریسک بسیار بالایی بری خریدار و فروشنده دارد و افرادی، ذی نفع می شوند که یا حقشان نیست و یا هدفشان سرمایه گذاری است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول