اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

توسعه آبخیز داری برای تقویت سفره‌های زیرزمینی دربخش توکهور و هشتبندی

نماینده مردم شرق هرمزگان در خانه ملت گفت:برای تقویت آبخوان های منطقه انجام کارهای آبخیز داری و مهار سیلابها ونفوذ آنها به سفره های زیر زمینی شاید مهمترین و ارزنده ترین خدمت برای مردم این منطقه می تواند باشد تا این دشت پایداری خود را حفظ کند.

توسعه آبخیز داری برای تقویت سفره‌های زیرزمینی دربخش توکهور و هشتبندی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسین رییسی نماینده مردم شرق هرمزگان در خانه ملت با همراهی رییس کمیسون کشاورزی مجلس شورای اسلامی  و معاونین وزارت جهاد کشاورزی در دیدار با امام جمعه بخش توکهور و هشتبندی میناب اظهار داشت: بخش توکهور و هشتبندی میناب که یکی از قطبهای تولید محصولات کشاورزی در کشور است دچار یک کم آبی پنهان است ، مشکلی که احساس می شود در آیند این منطقه را با کم آبی مواجه خواهد کرد .

وی افزود : برای تقویت آبخوان های منطقه انجام کارهای آبخیز داری و مهار سیلابها ونفوذ آنها به سفره های زیر زمینی شاید مهمترین و ارزنده ترین خدمت  برای مردم این منطقه می تواند باشد تا این دشت پایداری خود را حفظ کند.

 

محمد جواد عسکری رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث تسهیلات در بودجه سال ۱۴۰۲ اعتبارات خوبی را برای امحال وامهای بخش کشاورزی در نظر گرفته ایم در صورتی که دولت  مشکلات عدیده ای دارد و ماهیانه این دولت بدهی های دولت گذشته را پرداخت می کند.

وی افزود: با قسمت عمده از مشکلاتی که در گذشته برجای مانده است ، این دولت باید هم مسیر توسعه را دنبال کند و هم در راستای  مطالبات مردم و تولید کنندگان در بخش کشاورزی حرکت کند.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت کار سختی را با این شرایط در پیش رو دارد بیان کرد: بحث امحال وامها ازسال ۱۳۹۴ تا کنون خوشبختانه مصوب شد که سود و دیر کرد وام بخشیده شد و اصل وام گرفته شده باید پرداخت شود.

بانکهایی که در اجرای تصمیمات  ترک فعل کنند به دستگاههای نظارتی معرفی می شوند

عسکری گفت: ما همه بانکها را مکلف کردیم که ۱۵ در صد اعتبارات خود را به بخش کشاورزی اختصاص دهند که اگر بانکی کوتاهی کند  ما این بانک را به عنوان ترک فعل به دستگاههای نظارتی معرفی می کنیم تا در این خصوص پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه  بحث تولید برای ما بسیار حائز اهمیت است عنوان کرد: احداث گلخانه در این منطقه با توجه به اقلیمی که دارد نسبت به مناطق سردسیر هزینه آن کمتر است  و از آنجایی که این منطقه نزدیک به حوزه مناطق صادرات است قطعا می تواند اثر بخشی خوبی داشته باشد.

رییس کمیسون کشاورزی افزود : در بحث احداث گلخانه در این منطقه ما هیچ مشکلی را نداریم و وزارت خانه هم از این موضوع استقبال می کند و اگر هم شخص و یا سرمایه گذری قصد همکاری دارد فضا برای وی هموار است.

عسکری گفت: در خصوص صادرات محصولات کشاورزی در احکام برنامه پنجم و ششم آورده شده است که گذاشتن تعرفه بر روی صادرات محصولات کشاورزی تحت هر شرایطی ممنوع است و در بودجه ۱۴۰۱ بند/ش تبصره ۸ هم به همه دستگاهها اعلام شده است که هیچ دستگاهی حق ندارد در حوزه صادرات تعرفه لحاظ کند مگر اینکه شش ماه قبل دستگاه مربوطه ای  این موضوع را اعلام کند. 

وی در خصوص وجود کم آب پنهان در منطقه و انجام کارهای آبخیز داری در این منطقه تصریح کرد: در بودجه ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ سازمان جنگلها و مراتع را مکلف کردیم که هر آن چه در آمد از حوزه خود به دست می آورد در حوزه اجرای طرحهای آبخیزداری هزینه کند.

قیمت خرید گندم از کشاورزان را ۱۷ هزارتومان اعلام کرده ایم

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی پیرامون قیمت گذاری گندم خریداری شده از کشاورزان گفت: در بهمن ماه سال گذشته به وزارت  جهاد کشاورزی اعلام شد که قیمت گندم را مشخص کند که آنها هم یک قیمتی را مشخص کردند اما  در شورای قیمت گذاری افزایش هزینه نهاده های بخش  کشاورزی را داشتیم که در جلسه ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ با حضور وزیر وقت جهاد کشاورزی جلسه ای برگزار شد و دولت قیمت گندم را ۱۵ هزار تومان اعلام کرد که مورد تایید ما قرار نگرفت، و کمیسیون کشاورزی مجلس را ۱۷ هزار تومان اعلام کرد تا کشاورز بتواند از این طریق جبران هزینه ها را داشته باشد و از قاچاق گندم هم نیز جلوگیری شود.

عسکری اظهار داشت: این قیمت در کشاورزان می تواند نسبت به تولید گندم در سال آیند انگیزه ایجاد کند و پیش بینی می شود بین هشت تا نه میلیون تن گندم تولید شود  که اگر گندم کشاورزان را با این قیمت خریداری کنیم  در آینده نیازی وجود ندارد که گندم را با قیمت بیشتر وبا مشکلاتی که دارد خریداری کنیم.

وی افزود: در بحث قیمت گندم ما روی ۱۷ هزار تومان مصر هستیم و امیدوار هستیم که دولت روی این موضوع تصمیم گیری لازم را انجام دهد و بر اساس نظر شورای قیمت گذاری کار را دنبال کند. 

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت : ما  برای احداث ناحیه ها یا شهرک های صنعتی هیچ مشکلی نداریم.

پایان پیام/

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول