اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

بازار افسار گسیخته شده است/چرا مسئولان نظارت را رها کرده‌‌اند

امام جمعه دیشموک گفت: گرانی‌ها زیاد شده و بازار افسار گسیخته و رها شده است.

بازار افسار گسیخته شده است/چرا مسئولان نظارت را رها کرده‌‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از دیشموک امام جمعه دیشموک در خطبه های نماز جمعه با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با کارگزاران حج گفت: مقام معظم رهبری با هدف تبین دلایل حضور در حج فرمودند حضور در حج برای یک هدف واحد است که آن هدف ارتقاء امت اسلامی  و نزدیکی دلهای آحاد امت اسلامی به یکدیگر است. 

وی گفت: امت اسلامی اشتراکات فراوانی دارند که سبب اتحاد مسلمانان میشود از جمله قبله مشترک، پیامبر مشترک  قرآن مشترک و مودت اهل بیت یکی از بهترین و بارزترین مشترکات مسلمین مقابله و ایستادگی در برابر ظلم و کفر وشیطان بزرگ امریکا و هم پیمانان اوست که برای دفاع از فلسطین در برابر استکبار و اسرائیل متحد هستند. 

این خطبه در ادامه افزود: یکی دیگر از موکدات رهبر معظم انقلاب به مسلمین عمل به قرآن وحضور در نماز جماعت مسجدالحرام و مسجدالنبی  و ارتباط برقرارکردن وهم صحبت شدن با دیگر زایران و خواندن دعای کمیل و براعت از مشرکین است. 

حجت الاسلام راوند در ادامه با اشاره به روز ملی جمعیت گفت: جمعیت و مردم زیر بنای اصلی و مهم سیاسی و اقتصادی و اجتماعی هر کشور است و وضعیت رشد جمعیت در کشور سالهاست که وضع مناسبی ندارد.

امام جمعه دیشموک افزود: یکی از مهمترین اهداف  در طرح جوانی پایین آوردن سن ازدواج است که یک دستور قرآنی و سنت پیامبر است پیامبر می‌فرمایند هیچ چیزی نزد خداوند محبوبتر از ازدواج نیست که می‌طلبد همه ما نسبت به دستور دین حساس باشیم و هم شرایط ازدواج جوانان را فراهم کنیم و هم به اصل ساده زیستی در اسلام توجه کنیم و کمک کنیم که سن ازدواج بالا نرود که لازمه این کار رفع مشکلات اقتصادی جوانان است تا بتوانیم با ایجاد فرصتهای ازدواج و پایین آوردن هزینه های ازدواج و فرزندآوری و رفع مشکلات اقتصادی جوانان جلوی بحران جمعیت در آینده کشور را بگیریم.

حجت‌الاسلام راوند در ادامه با اشاره به ولادت حضرت معصومه و روز دخترو همچنین آغاز دهه کرامت گفت: کرامت به معنای بزرگواری است که پیامبر فرمودند بزرگواری مرد همان دین اوست.

وی در ادامه اضافه کرد: برکاتی که به این مردم  و به این مرز و بوم وارد شده است به سبب وجود آقا امام رضا ع و خواهرش حضرت معصومه است که آثار گرانبهایی در زندگی مردم ایران زمین دارند.

این مسئول در ادامه بیان کرد: علت نامگذاری این روز به نام روز دختربه این خاطر است که خانواده ها به صورت ویژه و خاص به دختران توجه داشتند باشند و دراین روز برایشان هدیه بخرند و دختران نیز درباره زندگی حضرت معصومه تحقیق کنند و با سیره اخلاقی ایشان آشنا شوند
حجت الاسلام راوند در ادامه با اشاره به روز سوم خرداد و سالروز آزادی خرمشهر در عملیات بیت المقدس گفت: آزادی خرمشهر ضربه بزرگی به رژیم بعثی وارد ساخت و رژیم بعث پس از تحمل این شکست در طول تمامی جبهه نبرد دچار انفعال شده بود و توهم غلبه بر ایران را برای همیشه به فراموشی سپرد.

وی در ادامه افزود: آزادی خرمشهر یک پیروزی ساده نبود بلکه آغازی بر شکست های پی در پی دشمن در جبهه نبرد بود و در واقع این پیروزی پایانی بر توهمات دشمن برای نابودی جمهوری اسلامی بود.

امام جمعه دیشموک در ادامه افزود: روز چهارشنبه چهارم خرداد روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه  است که در بخش ما امامزاده میرسالارع قرار دارد که سالانه از سراسر کشور و حتی بیرون از کشور زائرانی دارد اما متاسفانه در اثر بی توجهی مسئولان مشکلاتی دارد که نیازمند توجه مسئولان اوقاف شهرستان و استان است و با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که می‌فرمایند امامزادگان باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند میطلبد که مسئولان  جهت رفع مشکلات عمرانی و آبادانی و جاده ای  فضاسازی برای زائران اهتمام بیشتری داشته باشند.

راوند در ادامه بیان کرد: مشکلات اقتصادی مردم زیاد است و مسئولان باید بر بازار افسار گسیخته مغازه ها و مغازه داران نظارت بیشتری داشته باشند چرا که بعضی از مغازه داران بیش از حد مجاز و چند برابر بیشتر جنس را به مردم میفروشند.

امام جمعه دیشموک با اشاره به خدمات شهرداری و شورای شهر گفت: از زحمات شورای شهر و شهرداری به خاطر خرید ماشین آلات و ادوات همچنین آوردن لودر برای حل مشکلات مردم در منطقه کمتر برخوردار دیشموک تشکر می‌کنیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول