اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

برنامه‌های جوانی جمعیت بدون کم و کاست اجرا شود/ حضور در برنامه‌های دینی راه مبارزه با دشمن است

امام جمعه خرم‌‌آباد گفت: مصوبات مجلس در حوزه جوانی جمعیت بدون کم و کاست اجرا شود، حتی لازم است مصوبات بهتری هم در این زمینه تصویب و ابلاغ شود.

برنامه‌های جوانی جمعیت بدون کم و کاست اجرا شود/ حضور در برنامه‌های دینی راه مبارزه با دشمن است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه نشانه اهل تقوی، نترسیدن از مرگ است، عنوان کرد: جوانان با تقوی این کشور در راه گسترش دین اسلام از دشمن باکی ندارند و این نشانه اهل تقوی است.

وی به ۳۰ اردیبهشت روز ملی جمعیت اشاره کرد و گفت: ما نیازمند این هستیم که در هر خانواده سه فرزند وجود داشته باشد، تا از بحران جمعیت نجات پیدا کنیم.

خطیب جمعه خرم‌‌آباد خاطرنشان کرد: کمبود جمعیت علاوه بر اینکه سلب اقتدار کشور را به دنبال دارد، مانع پیشرفت کشور در همه عرصه‌های سیاسی، نظامی و اقتصادی می‌شود.

امام جمعه خرم‌‌آباد تاکید کرد: مصوبات مجلس در حوزه جوانی جمعیت بدون کم و کاست اجرا شود، حتی لازم است مصوبات بهتری هم در این زمینه تصویب و ابلاغ شود.

وی گفت: خدمات لازم به زوج‌های جوان ارایه شود، تا از بحران جمعیت عبور کنیم.

شاهرخی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه امپراطور رسانه‌ای دنیا می‌خواهد تنها اخبار خود را منعکس کند، عنوان کرد: سخت‌ترین خبر برای امپراطور رسانه‌ای دنیا طی کردن مسافت ۷۰ هزار کیلومتری توسط گروه‌ ۸۸ نیروی دریایی ارتش‌ جمهوری اسلامی ایران بود.

خطیب جمعه خرم‌آباد گفت: این اتفاق پیروزی راهبردی برای صنعت دریانوردی به وجود آورد، به طوری که فرمانده نیروی دریایی یکی از پنج کشور قدرتمند دنیا عنوان کرد «فقط یک کشور ابر قدرت می‌تواند چنین کاری انجام دهد».

وی بیان کرد: پیروزی گروه ۸۸ نیروی دریایی ارتش در راستای عمل به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «ما به دریانوردی طولانی نیاز داریم» بود.

امام جمعه خرم‌‌آباد با اشاره به اینکه این پیروزی سیلی محکمی به دشمنان، منافقان و تجزیه طلبان بود، گفت: این موفقیت را در دیگر صنایع مانند خودروسازی هم می‌توانیم اجرا کنیم، البته تحقق این موفقیت‌ها با قطع دست سودجویان، دنیا پرستان و نفوذی‌ها و حذف از آنانی که از عقب نگه داشتن صنعت کشور سود ببرند، امکان پذیر است. 

شاهرخی در ادامه به فرا رسیدن روز دختر نیز اشاره کرد و افزود: اول ذی القعده روز ولادت حضرت معصومه (س) روز دختر و آغاز هفته کرامت است.

 وی بیان کرد: در اسلام ترجیح پسر بر دختر باور غلطی است و این نگاه سرزنش شده است. به تعبیر امام جعفر صادق (ع) وجود دختر در خانه عطر زندگی است.

امام جمعه خرم‌‌آباد با بیان اینکه دخترداری عبادت است و اداره دختران کار نیکی است، خاطرنشان کرد: خداوند به کار نیک پاداش می‌دهد، پدر و مادر مبادا در تکلم با دختران به گونه‌ای صحبت کنند که با آموزه‌های اسلامی متفاوت باشد.

شاهرخی گفت: یک دختر با حجاب مانع ورود پدر و مادر به جهنم و دو دختر با حجاب آنها را به بهشت می‌برد، پس به دختران که مادران آینده جامعه هستند، احترام بگذارید.

خطیب جمعه خرم‌آباد با اشاره به مصاحبه «رابرت مرداک»، صاحب شصت شبکه تلویزیونی و سیصد میلیون مخاطب در خصوص هزینه کردن برای کلمه مقدس خانواده در ایران، بیان کرد: مرداک سال ۲۰۱۰ در مصاحبه‌ای می‌گوید: «در ایران باید روی کلمه مقدس خانواده باید هزینه کرد، مادر همه چیز را در خانواده مدیریت می‌کند، اگر بتوانی مادر را به ابتذال و رذالت بکشیم تمام جامعه را به این سمت برده‌ایم».

وی گفت: امروز در هر شهری‌ فعالیت دینی و مذهبی در جریان است، راه مقابله با برنامه‌های دشمن حضور در این برنامه‌ها است.

امام جمعه خرم‌آباد به روز عشایر هم اشاره کرد و افزود: عشایر به عنوان ذخایر انقلاب و پشتوانه انقلاب مطرح هستند و نقش مهمی در امنیت و اقتصاد کشور دارند.

شاهرخی با اشاره به اینکه عشایر در عرصه‌های مختلف حضور دارند، عنوان کرد: مسوولان ملی و استانی باید خدمات خود را نسبت به این قشر افزایش دهند، خدمت‌گزاری به عشایر عبادت است.

خطیب جمعه خرم‌‌آباد به سالروز عملیات حاج عمران و روز آزاد سازی خرمشهر سوم نیز اشاره کرد و گفت: این دو مناسب روز پر افتخار و ماندگاری برای رزمندگان لرستانی در تیپ ۵۷ است، در دو عملیات حاج عمران و بیت المقدس حدود ۵۰۰ نفر از رزمندگان لرستان به شهادت رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: حضور رزمندگان لرستانی در این دو عملیات به گونه‌ای بود که مقام معظم رهبری فرمودند:«رزم مردان لر قبل از آنکه شنیدنی باشد دیدنی است».

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه شهدا فخر اولیا هستند، عنوان کرد: رزمندگان سلحشور لرستانی دشمن را شکست دادند و این افتخار را برای کشور خلق کردند.

شاهرخی تاکید کرد: ما در عرصه اقتصادی نیز به چنین رزمندگانی نیاز داریم تا به حل مشکلات مردم بپردازند و در جهت کاهش تورم و جهش تولید تلاش کنند، نه اینکه اوایل سال ۱۴۰۲ شاهد تورم و گرانی باشیم.

وی گفت: افرادی مانند رزمندگانی که عملیات حاج عمران و آزادسازی خرمشهر را رقم زدند باید امور اقتصادی را به دست بگیرند.

 پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول