اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

«عشق آباد» خواهان گسترش همکاری چین و آسیای مرکزی در زمینه حمل و نقل

رئیس جمهور ترکمنستان از «پکن» و کشورهای آسیای مرکزی دعوت کرد تا مشارکت خود در زمینه حمل و نقل را گسترش دهند.

«عشق آباد» خواهان گسترش همکاری چین و آسیای مرکزی در زمینه حمل و نقل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «سردار بردی‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان پیشنهاد داد تا چین و کشورهای آسیای مرکزی مشارکت در بخش حمل و نقل را گسترش دهند و حداکثر تلاش‌ مشترک خود را در این زمینه متمرکز کنند.

وی در این مورد در جریان نشست سران کشورهای آسیای مرکزی و چین اظهار نظر و ابراز اطمینان کرد که پروژه «احیا جاده بزرگ ابریشم» که قبلا توسط ترکمنستان ارائه شده بود، انگیزه قدرتمندی برای توسعه اقتصاد ارواسیا ایجاد می‌کند و چرخه‌های تولیدی و تکنولوژیکی بهم پیوسته و کمربندهای صنعتی را تشکیل می‌دهد.

بردی‌محمداف همچنین با اشاره به اهمیت بخش سوخت و انرژی در تعمیق همکاری‌های اقتصادی بین کشو‌رهای آسیای مرکزی و چین، خواستار اجرای پروژه‌های جدیدی در زمینه عرضه گاز طبیعی از ترکمنستان به چین شد.

رئیس جمهور ترکمنستان علاوه بر این با تاکید بر اهمیت اقدامات هماهنگ بین وزارتخانه‌های امور خارجه کشورهای «آسیای مرکزی و چین»، از ابتکاری برای ایجاد سازوکارهایی برای رایزنی‌های چندجانبه با هدف نظام‌‌مندسازی و بازنگری در اجرای توافقات انجام شده، خبر داد.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول