اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

رویداد بین‌المللی شعر در خراسان‌شمالی برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی گفت: رویدادی دوروزه با حضور شعرای بین‌المللی از کشورهای پاکستان و آسیای میانه با موضوع ارتحال امام (ره) برگزار خواهد شد.

رویداد بین‌المللی شعر در خراسان‌شمالی برگزار می‌شود

تقی صادقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: کمیته‌ای در وزارت کشور به‌عنوان امنیت پایدار شرق و غرب وجود دارد که خراسان شمالی جزو ۵ استان انتخاب شده در این کمیته است.

وی گفت: کمیته فرهنگی آن بر عهده وزارت ارشاد است که هر ۵ استان انتخاب شده طرح‌های مکتوب خود را در حضور وزیر و معاونین و معاون وزیر کشور ارائه کرده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی افزود: بر همین اساس هدف‌گذاری‌هایی در حوزه ارتباطات بین‌الملل انجام شده که پاکستان و حوزه آسیای میانه جزو اولویت اهداف قرار گرفته شده است.

صادقی تصریح کرد: این اهداف طی برنامه چند ساله و بر اساس لایه‌های مختلفی فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و... و بر اساس موضوعات متفاوت انجام شود که این موضوع باعث ارتباطات مختلف دیپلماسی خواهد شد.

وی ادامه داد: در همین راستا در اولین گام برنامه‌ای به مناسبت ارتحال حضرت امام (ره) پیش‌بینی‌شده است که شاعران چندملیتی در همین موضوع شعرسرایی و شعرخوانی خواهند داشت.

صادقی بیان داشت: این مراسم رویدادی دوروزه شعر خواهد بود و باتوجه‌به بین‌المللی بودن این همایش برنامه‌ریزی شده تا دبیری این مراسم نیز به یکی از همین شعرای پاکستانی داده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی با اشاره به اجراشدن مشابه این گونه مراسم‌ها در سایر نقاط کشور، افزود: این شاعر طلبه و مقیم ایران است و امیدواریم منابع مالی برای برگزاری این رویداد بین‌المللی تأمین شود.

وی ادامه داد: در همین چارچوب برنامه‌های مکرری را در ادامه خواهیم داشت.

پایان پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول