اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

راه‌اندازی سامانه دوم آبرسانی اصفهان برای تابستان ضروری است

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه‌گذاری آبفای استان اصفهان با اشاره به کمبود آب شرب در پیک مصرف ۱۴۰۱ گفت: برای مقابله با این چالش در فصل تابستان جاری راه‌اندازی سامانه دوم آبرسانی ضروری است.

راه‌اندازی سامانه دوم آبرسانی اصفهان برای تابستان ضروری است

مجتبی قبادیان معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه‌گذاری آبفای استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به منابع تأمین‌کننده آب شرب در سطح استان اظهار کرد: در سال‌های اخیر با وجود افزایش متقاضیان آب شرب در سطح شهرها و روستاهای استان با محدودیت منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی مواجه بوده‌ایم.

وی با مقایسه حجم آب تولیدی در سال ۱۴۰۰ نسبت به ۱۴۰۱ افزود: در سال ۱۴۰۰ میزان حجم آب تولیدی ۱۳ هزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه بوده در حالی که این رقم در سال ۱۴۰۱ به ۱۲ هزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه کاهش یافت.

قبادیان در مدار قرار گرفتن سامانه دوم آبرسانی را در اصفهان ضروری برشمرد و تصریح کرد: در حال حاضر تأمین آب شرب ۱۰۰ شهر و هزار روستا در استان اصفهان در دستور کار آبفا قرار دارد این درحالی است که ۸۹ درصدآب شرب جمعیت استان از طریق تونل اشترجان تأمین می‌شود و برای دسترسی پایدار و مقابله با حوادث غیرمترقبه در مدار قرار گرفتن سامانه دوم آبرسانی در استان اصفهان ضروری به نظر می‌رسد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه‌گذاری آبفای استان اصفهان با اشاره به کمبود آب شرب در پیک مصرف ۱۴۰۱ گفت: در خرداد و تیر ماه سال ۱۴۰۱ حدود ۲/۵ مترمکعب بر ثانیه با کمبود آب شرب در سطح استان مواجه بودیم که برای مقابله با این چالش در فصل تابستان جاری راه‌اندازی سامانه دوم آبرسانی ضروری است.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول