اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

تجهیز۴۸۰ خانه ورزش روستایی در خراسان رضوی

رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی خراسان رضوی گفت: تاکنون ۴۸۰ خانه ورزش روستایی این استان به وسایلی همچون پینگ‌پنگ، شطرنج، تاتامی، دارت، فوتبال دستی و وسایل بازی‌های بومی و محلی تجهیز شده است.

تجهیز۴۸۰ خانه ورزش روستایی در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، محمدرضا خوش‌باطن ظهر امروز در حاشیه افتتاح طرح استعدادیابی بازی‌های بومی و محلی خراسان رضوی رشته «هفت‌سنگ» در روستای علی آباد قوچان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به بازی‌های بومی و محلی همچون چوگان، هفت‌سنگ و... خراسان رضوی طرح بزرگ استعدادیابی ویژه نوجوانان دختر و پسر روستاها و بخش‌های این استان را از امروز آغاز کرد.

وی با اشاره به این که طرح بزرگ استعدادیابی در ۸۰ بخش خراسان رضوی به اجرا درمی‌آید، گفت: افتتاح این طرح در روستای علی‌آباد از توابع شهرستان قوچان انجام شد و در سطح تمام شهرستان‌های استان برگزار می‌شود که حدود شش ماه طول خواهد کشید و هزار و ۶۰۰ ورزشکار نوجوان دختر و پسر در آن شرکت می‌کنند.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی خراسان رضوی با یادآوری این که در مرحله اول این طرح، تنها در رشته ورزشی «هفت‌سنگ» استعدادیابی می‌شود، افزود: هم‌اکنون این مسابقات در منطقه ۳ استان با حضور ۱۲ تیم و ۶۰ ورزشکار شروع‌شده و هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی خراسان رضوی به‌عنوان اولین هیات در سطح کشور این طرح را آغاز کرده است.

خوش‌باطن با بیان این موضوع که تاکنون ۴۸۰ خانه ورزش روستایی در خراسان رضوی تجهیز شده‌اند، تصریح کرد: این خانه‌ها به وسایلی همچون پینگ‌پنگ، شطرنج، تاتامی، دارت، فوتبال دستی و وسایل بازی‌های بومی و محلی مجهز شده‌اند و قرار است در سال جاری هم این طرح به‌صورت مشارکتی اجرا شود. یعنی هر روستا ۱۰ میلیون تومان کمک کند هیات استان نیز همین میزان کمک مالی انجام می‌دهد.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی خراسان رضوی یکی از اولویت‌های این هیات در سال جاری را علاوه بر تجهیز خانه‌های روستایی استان، طرح استعدادیابی در رشته‌های مختلف بومی و محلی دانست و خاطرنشان کرد: اعزام قهرمانان به مسابقات کشوری  و انتخابی تیم ملی از دیگر برنامه‌ها بوده که هم‌اکنون که یکی از ورزشکاران شهرستان قوچان در مسابقات ملی «چوب کشی» قهرمان شده و به مسابقات جهانی مغولستان راه پیدا کرد.

پایان پیام/ ۷۰۰۴۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول