اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

پیشنهاد گردش در آخر هفته؛ آبشار دیدنی اخلمد

بازدید از بهشت گمشده اخلمد با آبشارها، رودها و چشمه های بهشتی اش پیشنهاد ویژه ای برای گردش در آخر هفته است.

پیشنهاد گردش در آخر هفته؛ آبشار دیدنی اخلمد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، دره  اخلمد در ۱۷ کیلومتری جنوب غربی شهرستان چناران در نزدیکی روستای اخلمد قرار گرفته است. اخلمد به عنوان یکی از مکان های گردشگری طبیعی اطراف شهر مشهد، دارای قدمتی چند هزار ساله بوده و در دره ای در میان کوه بینالود واقع شده است.

آبشاری با ارتفاع ۴۰ متر!

 

در ابتدای دره، انواع گل ها و گیاهان زیبا و همچنین درختان بی شمار به همراه باغ های فراوان میوه به چشم می‌خورد. پس از گذشت مسیری طولانی ، آبشار اول که دارای ۲۳ متر ارتفاع است به چشم می خورد. پس از آن و با گذر از این آبشار و در فاصله یک کیلومتری از آبشار اول، آبشار اصلی اخلمد با ارتفاعی حدودا ۴۰ متر مشاهده می شود و آبشار سوم و چهارم نیز در بالای این آبشارها قرار دارند.

پیاده روی ۳ کیلومتری برای رسیدن به آبشار

 

 

 

از روستای اخلمد تا آبشار حدود ۳ کیلومتر فاصله است که این مسیر باید پیاده طی شود. در انتهای رودخانه پر آب آن ، دو آبشار وجود دارد. آبشار بزرگ که ۴۵ متر و آبشار کوچک که ۲۳ متر ارتفاع دارد و در تمام فصول جاری است. بخشی از مسیر راهپیمایی تا آبشار سنگفرش شده است و به راحتی می توان از زیبایی راه لذت برد. کسانی که پیاده روی در آب را هم دوست دارند، می توانند مسیر را در داخل رودخانه طی کنند.

خرید میوه های فصلی و نوبرانه

 

هوای پاکیزه و ییلاقی‌ و انواع میوه های گیلاس و سیب درختی اخلمد مشهور است. به طور یقین می توان گفت مسیر آبشار اخلمد یکی از زیباترین مکان های ایران است و می توان از آن به عنوان بهشتی در این جهان خاکی نام برد. اخلمد به دلیل داشتن کوه ها و آبشاره ها از هوای لطیفی برخوردار است. به همین خاطر اخلمد از شدت گرمای تابستان و سرمای زمستان در امان است. به علت ارتفاع زیاد و بارندگی فراوان اخلمد، آبشارهای این جاذبه دیدنی و گردشگری در ابتدای هر سال بیشترین مقدار آب و زیبایی فریبنده ای دارد.

راهنمای رسیدن به اخلمد

اخلمد در ۸۴ کیلومتری مشهد و در امتداد جاده مشهد- قوچان واقع شده است و فاصله جاده فرعی آن تا بزرگراه آسیایی حدود ۱۶ کیلومتر است. بهترین روش رسیدن به این مکان طبیعی و دیدنی استفاده از نرم افزارهای راهنماست. اما تابلوهای معرفی در جاده، دسترسی به این مکان دیدنی را آسان کرده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول